نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 18:09

پیکر طراح داخلی هتل عباسی از خانه هنرمندان اصفهان تشییع می‌شود

اصفهان - پیکر مهندس مهدی ابراهیمیان طراح داخلی مهمانسرای عباسی اصفهان، فردا صبح از مقابل خانه هنرمندان اصفهان با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان اصفهانی تشییع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی درگذشت مهندس مهدی ابراهیمیان به علت کهولت سن، پیکر این هنرمند برجسته ایرانی، ساعت ۸ فردا (چهارشنبه ۲۱ تیرماه) از خانه هنرمندان اصفهان واقع در خیابان آبشاراول- پارک ایثارگران به سوی قطعه هنرمندان و نام آوران باغ رضوان تشییع می‌شود.

مهدی ابراهیمیان در سال ۱۳۴۵ با بیش از ۲۰۰ هنرمند ایرانی کار مرمت و طراحی فضای داخلی مهمانسرای عباسی را به شکل کنونی در مدت ۱۶ ماه به سرانجام رساند.

این هنرمند نامی روز دوشنبه ۲۰ تیرماه براثر کهولت سن در منزل شخصی خود در تهران دار فانی را وداع گفت و پس از انتقال پیکر این هنرمند از تهران به اصفهان، فردا صبح (چهارشنبه ۲۱ تیرماه)، پیکر این هنرمند در آرامستان باغ رضوان اصفهان در کنار دیگر هنرمندان اصفهانی آرام خواهد گرفت.

گفتنی است، مهندس ابراهیمیان بیش از پنج دهه پیش برای تهیه طرح آرایش فضای داخلی مهمانسرا و اجرای آن انتخاب گردید. وی هم با شیوه‌های گوناگون هنرهای اصیل ایرانی آشنایی داشت و هم از شور و شوق فراوان برای زنده کردن هنرهای متنوع ایرانی برخوردار بود. آشنایی ایشان با بسیاری از هنرمندان اصفهانی نیز عامل دیگری در انتخاب نامبرده بود. وی علاوه بر تهیه طرح‌ها، اجرای آنها را نیز به عهده گرفت.

سرانجام گروهی از طراحان و نقش پردازان و گچبران و مشبک سازان و آینه کاران کار تزئین مهمانسرا را از اوایل تابستان ۱۳۴۵ آغاز کرد و تا آخر همان سال به پایان رسانید و اوج شکوه هنر دوران صفوی و قاجار را با الهام از آثار و ابنیه تاریخی اصفهان با طراحی خود در مهمانسرای عباسی اصفهان به نمایش گذارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349839

مهمترین اخبار ایران و جهان: