نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 00:22

۱۵۹ عملیات مقاومتی فلسطینی ها طی یک هفته در کرانه باختری

کرانه باختری و قدس اشغالی طی یک هفته گذشته شاهد ۱۵۹ عملیات مختلف مقاومتی بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در هفته‌ای که گذشت ۱۵۹ عملیات مختلف مقاومتی در کرانه باختری و قدس اشغالی به وقوع پیوست.

مرکز داده‌های فلسطینی معطی در گزارشی در این باره تاکید کرد که این عملیات‌ها شامل ده‌ها مورد تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها بوده که طی آن ۷ اسرائیلی از جمله ۴ نظامی زخمی شدند.

هفته گذشته دو فلسطینی هم به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر، مرکز داده پردازی معطی در گزارشی اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۳ عملیات مقاومتی در کرانه باختری و قدس اشغالی رخ داد که ۸ مورد از آنها عملیات تیراندازی به سوی نظامیان صهیونیست بوده است.

همچنین شامگاه جمعه، منابع محلی از درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در شهرک فقوعه در شمال شرق جنین خبر دادند.

از سوی دیگر، نظامیان اشغالگر اسرائیلی عصر روز جمعه به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و اقدام به سرکوب راهپیمایی‌های هفتگی فلسطینیان در محکومیت توسعه شهرک‌سازی برای صهیونیست‌ها در اراضی فلسطینی کردند.

در پی یورش صهیونیست‌ها به شهرها و روستاهای کرانه باختری، درگیری‌های شدیدی در این مناطق بین فلسطینیان و اشغالگران اسرائیلی به وقوع پیوست.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها نزدیک به ۱۰ فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شده و ده‌ها نفر دیگر هم بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

علاوه براین، روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز در گزارشی نوشت: در پی افزایش عملیات‌های نیروهای مقاومت فلسطین در هفته‌های اخیر، ارتش اسرائیل در صدد آغاز عملیات گسترده نظامی در شمال کرانه‌باختری است.

بنابراین گزارش، این عملیات نظامی بر اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در جنین و نابلس در شمال کرانه باختری متمرکز خواهد بود.

در همین راستا، اخیراً رؤسای شوراهای شهرک‌های صهیونیستی در کرانه‌باختری از مقامات نظامی این رژیم خواسته‌اند که عملیاتی جدید را در کرانه باختری آغاز کنند.

شهرک‌نشینان صهیونیست خطاب به مقامات امنیتی تاکید کرده‌اند که باید جلوی کشته شدن فرزندان آنها در کرانه باختری گرفته شود.

این در حالی است که برخی تحلیلگران صهیونیست ضمن مخالفت با ایده عملیات گسترده نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال کرانه‎‌باختری، تاکید کرده‌اند که چنین عملیات‌های مشکل را در کرانه باختری حل نخواهد کرد.

پیش از این کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که عملیات نظامی ارتش این رژیم در شمال کرانه باختری در انتظار چراغ سبز نتانیاهو است.

منابع عبری سال ۲۰۲۳ را که هم اکنون در نیمه آن قرار داریم، خونین‎‌ترین سال از لحاظ شمار عملیات‌های ضدصهیونیستی و تلفات جانی آن اعلام کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1289139

مهمترین اخبار ایران و جهان: