نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 04:28

ادامه تقویت نظامی سئول با کمک آمریکا برای مقابله با کره شمالی

وزارت دفاع کره جنوبی مدعی آماده کردن توانای‌هایی نظامی قدرتمند و افزایش همکاری نظامی با آمریکا و ژاپن برای مقابله با تهدیدات نظامی کره شمالی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه از ادامه همکاری با آمریکا و ژاپن برای مقابله با تهدیدات موشکی و اتمی کره شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، «لی جونگ سوپ» وزیر دفاع کره جنوبی در نشستی  با فرماندهان ارشد این کشور در مورد تلاش‌های ‌ دفاعی در حال انجام، از جمله تقویت همکاری با ایالات متحده در زمینه بازدارندگی اتمی، همکاری دفاعی با ژاپن و بهبود قابلیت‌های ضد پهپادی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

کره شمالی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی از جمله موشک بالستیک قاره‌پیمای جدیدی با سوخت جامد را انجام داده است. بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیونگ یانگ از پرتاب موشک‌های بالستیک منع شده است، اما می‌گوید این قطعنامه‌ها برنامه فضایی غیرنظامی را شامل نمی‌شود. با این حال، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا مدعی هستند که پرتاب ماهواره‌های پیونگ یانگ با اهداف نظامی است.

وزارت دفاع کره جنوبی تاکید کرد که کره جنوبی و ایالات متحده با استفاده از طیف کاملی توانایی‌های نظامی از جمله اتمی، باهم همکاری می‌کنند.

در همین زمینه، «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اخیرا در نشستی در کاخ سفید بر تداوم همکاری راهبردی تاکید کردند.

وزارت دفاع کره جنوبی قصد دارد برای توافق دفاعی با ژاپن اقدامات بیشتری انجام دهد. این وزارتخانه اعلام کرده که در پی برای راه‌اندازی «مرکز فرماندهی راهبردی» و تقویت سامانه دفاعی برای مقابله بهتر با تهدیدات پیونگ یانگ است.

در روزهای گذشته، یک بمب‌افکن اتمی و شماری از جنگنده‌های آمریکا همراه با جت‌های نیروی هوایی کره جنوبی رزمایشی را جهت ارعاب کره شمالی برگزار کردند(جزئیات بیشتر).

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1328739

مهمترین اخبار ایران و جهان: