نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 15:57

راه‌اندازی خانه‌های تخصصی برخی از رشته‌های صنایع‌دستی در لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از راه‌اندازی خانه‌های تخصصی برخی از رشته‌های صنایع‌دستی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن پور امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در هفته صنایع‌دستی برنامه‌های متنوعی در سطح استان لرستان در حال برگزاری است.

وی گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرهای مختلف استان، برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی، راه‌اندازی خانه‌های تخصصی برخی از رشته‌های صنایع‌دستی و نشست با اصحاب رسانه، بخشی از برنامه‌های استان در هفته صنایع‌دستی به شمار می‌رود که تاکنون برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه ترویج و گسترش هنر صنایع‌دستی در سطح جامعه از اولویت‌های مهم استان محسوب می‌شود، عنوان کرد: در این راستا نقش رادیو و تلویزیون بسیار تأثیرگذار است که خوشبختانه تعاملی بسیار خوبی در این خصوص با صداوسیمای مرکز لرستان داریم.

حسن‌پور، بیان کرد: صنایع‌دستی علاوه بر اینکه بیانگر فرهنگ و هنر یک کشور و قوم خاص است، ضمن ایجاد اشتغال برای جوامع بومی به بهبود اقتصاد و ارتقای سطح زندگی این افراد نیز کمک شایانی می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1290639

مهمترین اخبار ایران و جهان: