نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 15:09

۱۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه پارسال مازندران درحال جذب است

ساری - استاندار مازندران با اشاره به حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال قبل استان در حال جذب است، از دستگاه های اجرایی خواست تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان با تاکید بر این که باید رابطه قوی بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری برقرار کنیم، افزود: باید تعامل بین استانداری و تکمیل پروژه‌های عمرانی داشته باشد.

وی با اشاره به تصویب ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات سفر رئیس جمهوری خواستار پیگیری مسئولان برای تحقق و جذب آن شد و گفت: کمیته‌ای نیز برای پیگیری کار تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات سفر تاکنون پرداخت شده است، افزود ۵۰ درصد تسهیلات تاکنون پرداخت شده و ضروری است دستگاه‌های اجرایی این موضوع را به صورت جدی پیگیری داشته باشند

استاندار مازندران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بودجه سفرهای ریاست جمهوری و بودجه استان را داشتیم، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکنون بیش از ۵۰ درصد بودجه جذب شده است.

حسینی پور تصریح کرد: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال قبل مانده است و مقرر شده دستگاه‌های اجرایی برای چسباندن جدیت بیشتری داشته باشند.

استاندار مازندران یادآور شد: خوشبختانه اکثر پروژه‌های استانی فعال است این در حالی که برخی از پروژه حدود ۱۵ سال تعطیل بوده است.

وی با بیان اینکه در فرایند بودجه ریزی استان باید توجه ویژه داشته باشیم، گفت: تغییراتی در فرایند بودجه ریزی استاد نیاز است و در این راستا ارتباط بین مدیران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید تقویت شو.

استاندار مازندران با بیان اینکه بودجه‌هایی نیز از سوی وزرا به استان تخصیص داده شده است، گفت: مقرر شد سازمان مدیریت برنامه ریزی گزارشی در این زمینه ارائه کند.

حسین‌پور با تاکید بر اینکه باید به سمت توزیع عادلانه بودجه در استان رویم، آن را مطالبه نمایندگان مجلس، مردم و مسئولان دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1290539

مهمترین اخبار ایران و جهان: