نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 12:00

کی‌یف در حمله‌ به زاپروژیا زره‌پوش‌های آمریکایی خود را از دست داد

خبرگزاری فرانسه نوشت که یکی از واحدهای ارتش اوکراین در جریان حمله‌ای در منطقه زاپروژیا، اکثر زره‌پوش‌های «بردلی» اهدایی از طرف آمریکا را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، به نوشته خبرگزاری فرانس‌پرس، در جریان یکی از حمله‌های اوکراین به منطقه زاپروژیا که هم‌اکنون به روسیه الحاق شده، یکی از واحدهای ارتش کی‌یف تقریبا تمام خودروهای زرهی بردلی ساخت آمریکا را از دست داد.

به نوشته این خبرگزاری، خودروهای زرهی مذکور در نزدیکی شهر اُرِخوفو منهدم شده و از «۹ زره‌پوش متصل به واحد پیاده‌نظامی مکانیزه، ۶ دستگاه منهدم و سه دستگاه دیگر آسیب‌دیده اما قابل تعمیر هستند.»

یکی از سربازان اوکراینی در پاسخ به سوال این خبرگزاری درباره نتایج این ضدحمله، گفت که هیچ پیشرفت قابل توجهی حاصل نشده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه آغاز ضدحملات اوکراین را تایید کرد. او یادآور شد که رژیم کی‌یف به ذخایر راهبردی خود متوسل شده اما ضدحملاتش به واسطه شهامت و رشادت سربازان روس، تاکنون بی‌نتیجه و ناموفق بوده است.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در نشستی مطبوعاتی با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا که به کی‌یف رفته بود، از پاسخ به سوالی درباره ضدحملات اوکراین، خودداری کرد و طفره رفت.

وزارت دفاع روسیه دهم ژوئن اعلام کرد که نیروهای اوکراین در یک شبانه‌روز در منطقه زاپروژیا و جنوب دونتسک، ۹ دستگاه تانک خود از جمله چهار تانک لئوپارد و همچنین ۱۱ رزه‌پوش بردلی را از دست داده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1279839

مهمترین اخبار ایران و جهان: