نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 17:51

تدوین اطلس زیست‌بوم تشکل‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی استان بوشهر

بوشهر- مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از تدوین اطلس زیست‌بوم تشکل‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قادری ظهر جمعه در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با تبریک سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام (ره)، اظهار داشت: تبلیغات اسلامی از ابتدای تأسیس با حکم امام راحل وظیفه تبیین را بر عهده داشته و در احکام متفاوتی که توسط ولی جامعه برای مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی صادر شده، تبیین محور اصلی فعالیت‌ها و برنامه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است گفت: سیاست اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در این عرصه بر محور تبیین پایه‌گذاری شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در ۵ سال اخیر اصل راهبری زیست‌بوم یعنی مناسب‌سازی برنامه‌ها و آمایش دقیق سرزمینی از لحاظ زیست‌بوم ۱۸ گانه فرهنگی دستور ویژه عرصه اول تحول سازمان تبلیغات اسلامی بوده است.

قادری با بیان اینکه در پنج ساله دوم گسترش مخاطب و همه‌گیری پیام و زمینه‌سازی نقش‌آفرینی تمام آحاد جامعه از جمله اقشار تأثیرگذار مانند اصحاب رسانه، بانوان و قشر نوجوان هستند تصریح کرد: در تشکیل معاونت تبلیغ نوین که فعالیت‌های آن در حوزه رسانه و تولیدات فرهنگی در جامعه مشهود است طرح‌ها و برنامه‌های مهمی اجرا شده است.

وی از ارتقای سطح سیاست‌گذاری در حوزه بانوان از مشاور به اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و بیان کرد: در ساختارهای استانی نیز نقش ویژه‌ای برای بانوان قرار داده شد و بوشهر در نهضت پیشرفت بانوان از استان‌های برتر کشور است که آن برنامه‌های فرهنگی و نقش‌آفرینی که بانوان در استان بوشهر دارند الگویی برای کشور شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از تشکیل اتاق وضعیت فرهنگی استان خبر داد و با بیان اینکه این اتاق زیست‌بوم مختلفی را پژوهش می‌کنند گفت: این مهم از زیست‌بوم ۱۸ گانه محسوب می‌شود که مهمترین آن زیست‌بوم فعالیت‌های ساختار یافته نهادهای مردمی است و در استان بوشهر به ثمر رسید.

قادری از تدوین نظام مسائل استان بوشهر با مشورت فعالین فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: این مهم حوزه سیاست‌ها و مسائل راهبردی تمامی برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان استان بوشهر را تبیین می‌کند.

وی زیست بوم فعالیت‌های ساختار یافته فرهنگی را یکی از برنامه‌های اصلی این نهاد عنوان کرد و گفت: تدوین اطلس زیست‌بوم تشکل، نهادهای مردمی و هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گام سوم نسبت به این اقشار تأثیرگذار را تأسیس بنیاد ملی نوجوانان در سازمان تبلیغات اسلامی اعلام و خاطر نشان کرد: تأسیس بنیاد ملی نوجوانان در تشکیل قرارگاه‌های دانش‌آموزی برادران و خواهران نقش مهمی ایفا کرده و مایه همگرایی شده است.

وی سیاست اداره کل تبلیغات اسلامی استان را جهاد تبیین در ۲ محور امیدآفرینی و سبک زندگی و خانواده دانست و تصریح کرد: ۳ برنامه، شامل خانواده، هویت، انسجام و کنش اجتماعی در دستور کار قرار دارد و ریز مسئله و برنامه‌های عملیاتی متفاوتی برای آن تعریف شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320039

مهمترین اخبار ایران و جهان: