نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 08:34

باندهای سازماندهی شده متکدیان در استان بوشهر شناسایی شوند

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: باندهای سازماندهی شده در خصوص متکدیان توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی شناسایی و اقدامات قانونی انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان کار استان بوشهر اظهار داشت: بحث تکدی‌گری در تمام جوامع بشری و کشورهای جهان نوعی هنجار شکنی اجتماعی است و همه دستگاه‌ها در تعامل و هماهنگی با هم باید در شناسایی این افراد همکاری کامل داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تمامی دستگاه‌های اجرایی باید هم‌پوشانی لازم داشته باشند.

وی افزود: بحث فرهنگ سازی و نحوه کمک به افراد نیازمند به وسیله رسانه‌ها و صداوسیما اطلاع رسانی گردد و از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه ساماندهی متکدیان و کودکان کار استفاده شود.

پورات با اشاره به اینکه دستگاه‌های مرتبط در جمع‌آوری متکدیان با بهزیستی استان همکاری داشته باشند، گفت: امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر هم متکدیان اتباع پاکستانی و افغانی را شناسایی و به بهزیستی اعلام کند.

تجهیز مرکز نگهداری متکدیان

وی خاطرنشان کرد: اداره کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای استان در خصوص ساماندهی متکدیان و مهارت افزایی و ایجاد اشتغال برای متکدیان و افراد بالای ۱۸ سال برنامه‌ریزی و تلاش لازم داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: باندهای سازماندهی شده در خصوص متکدیان توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی شناسایی و اقدامات قانونی انجام گیرد.

پورات به تجهیز مرکز نگهداری متکدیان به دستگاه اسکن چشمی تاکید کرد و افزود: همچنین راه‌اندازی مرکز نگهداری متکدیان در شهر برازجان با جدیت پیگیری شود و بهزیستی استان تبیین شرح وظایف دستگاه‌های مربوطه در خصوص کودکان کار و متکدیان را در دستور کار خود قرار دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429739

مهمترین اخبار ایران و جهان: