نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 15:53

پیش ثبت‌نام ۳۶ نفر برای انتخابات مجلس در نهاوند

فرماندار نهاوند به کار پیش‌ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس اشاره کرد و گفت: تا به امروز ۳۶ نفر برای نمایندگی شهرستان داوطلب شده و اقدام به پیش ثبت نام کرده‌اند که پنج نفر آنها زن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، ضرغام احمدوند ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاران لازم است به دنبال موضوعات مختلف نقدهای منصفانه و مستند باشد اضافه کرد: در شهرستان مشکلات مختلفی مانند مشکلات آب، جاده و یا سایر مسائل دیگر وجود دارد که باید دغدغه آن در خبرنگاران وجود داشته باشد و برای طرح آنها پیگیری‌های لازم را داشته باشد. 

وی شفاف‌سازی موضوعات مختلف منطبق بر واقعیات را از دیگر رسالت‌های خبرنگاران عنوان کرد و افزود: فضای مجازی در دنیای امروز نقش بسیار زیادی بر افکار عمومی دارد لذا رسانه‌ها باید وارد موضوعات مختلف شده و مسائل را برای مردم شفاف‌سازی کنند تا شبهه یا شایعات نسبت به مسائل مختلف در ذهن آنان از بین برود.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه مدیران باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند گفت: ممکن است ما در مواردی ضعف ارتباط مدیران شهرستان با خبرنگاران را داشته باشیم اما مسئولان دستگاه‌های اداری باید نگاه مثبتی به خبرنگاران داشته و در راستای جهاد تبیین عملکرد و اقدامات خود را از طریق اصحاب رسانه به اطلاع مردم برسانند.

احمدوند با اشاره به مساله انتخابات گفت: موضوع انتخابات یکی از مهمترین مسائل روز کشور است که در این زمینه خبرنگاران مسئولیت مهمی برای حضور مردم در پای صندوق‌های رای دارند.

وی با اشاره به رسالت خبرنگاران در این زمینه گفت: خبرنگاران در تحلیل‌های خود باید زمینه حضور نخبگان که دل در گرو نظام اسلامی دارند و ولایتمدار هستند را فراهم کنند.

فرماندار نهاوند افزود: پس از تائید نهایی کاندیداها، خبرنگاران باید برای ایجاد رقابت و شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تلاش کنند.

وی به سلامتی برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و افزود: ممکن است در برگزاری انتخابات تخلف صورت گیرد اما با سازوکارهای قانونی تقلب در آن امری محال است و این چیزی است که باید به یک باور تبدیل شود.

احمدوند به کار پیش‌ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس اشاره کرد و گفت: تا به امروز ۳۶ نفر برای نمایندگی شهرستان داوطلب شده و اقدام به پیش ثبت نام کرده‌اند که پنج نفر آنها زن است. 

وی افزود: بانوان نیمی از جمعیت کنونی کشور را تشکیل می دهند که حضور آنان می‌تواند شور انتخاباتی را بالا ببرد لذا باید زمینه حضور بیشتر بانوان نخبه در انتخابات فراهم شود. 

فرماندار نهاوند سخنان خود به تغییرات مدیریتی در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: تغییرات مدیریتی امری طبیعی است که برای بهبود امور انجام می‌شود و تعیین سرپرست ادارات برای مدت کوتاهی تا طی فرایند قانونی امری عادی است که البته نباید این سرپرستی سال‌ها به طول بیانجامد.

وی برگزاری کنگره ۸ هزار شهید را بزرگترین رویداد فرهنگی و اجتماعی استان دانست و گفت: برگزاری کنگره شهدا بزرگترین رویداد فرهنگی است که دارای آثار و برکات زیادی است لذا رسانه‌ها در راستای برگزاری باشکوه‌تر آن مشارکت کنند و اقدامات صورت گرفته را به خوبی انعکاس دهند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435839

مهمترین اخبار ایران و جهان: