نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 08:57

سیل بهار روستاییان انگوت را ناتوان‌تر کرده است

انگوت- فرماندار انگوت گفت: سیل رخ داده در ماه‌های گذشته و فصل بهار روستانشینان انگوت را به نقطه فقر و نیازمندی واقعی کشانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محب الله فتاحی شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: سرکشی مستمر مدیرکل کمیته امداد از روستاها و مناطق محروم امیدواری بیشتری را ایجاد کرده تا ما بتوانیم چهره کریه فقر و نیازمندی را تا حد زیادی رفع کنیم.

وی از کمیته امداد به عنوان نهاد همراه و یاوران مستضعفان نام برد و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های شبانه روزی کمیته امداد نه تنها قابل لمس است بلکه آثار این حمایت‌ها و همراهی‌ها را به عینه در بین مددجویان تحت پوشش شاهدیم.

فرماندار انگوت افزود: کمیته امداد به حدی دارای برکت و دستاورد خوش یمنی است که در ساختمان آن بیش از هشت نمایندگی اداره انگوت به عنوان شهرستان تازه تأسیس مستقر شده و به مردم ارائه خدمات می‌کنند.

فتاحی مأموریت کمیته امداد را در کنار سایر نهادهای حمایتی تلاش برای زدودن چهره فقر در جامعه اعلام کرد و گفت: با سیلی که در بهار امسال رخ داد ما تشدید فقر و مصائب دیگر روستانشینان را شاهد بودیم به طوری که بسیاری از روستاییان که با دریافت تسهیلات دامداری به راه انداخته بودند به خاک سیاه نشستند.

وی افزود: هرچند با تلاش مسئولان در ۸ مورد سیل رخ داده خسارت‌ها جبران و پایداری آب و برق و ارتباطات را شاهد بودیم اما این سیل آثار و تبعات اقتصادی ناخوشایندی را نیز به همراه داشته است.

فرماندار انگوت اضافه کرد: انتظار می‌رود مسئولان امر نسبت به استمهال بدهی روستاییان در این شرایط سخت اقدام کرده و از طریق کمیته امداد برای خانواده‌های تحت پوشش تسهیلات بلاعوض پرداخت شود.

فتاحی بیان کرد: ۵۲ روستای این شهرستان درگیر سیل بودند که در اکثر این روستاها ما با تشدید محرومیت‌ها روبرو بودیم در حالی که در دو ماه اخیر سعی بر رفع این چهره فقر و نداری در مناطق مختلف این شهرستان بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435039

مهمترین اخبار ایران و جهان: