نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 00:32

محرم نرم‌افزار موثر انسان‌سازی است

بوشهر- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر گفت: ماه محرم، نرم‌افزار مؤثر تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد در تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی موحدی در جمع مردم آبدان با گرامیداشت یاد و خاطره ۵۸۲ شهید فرهنگی و معلم استان و شهدای سوم محرم ۵۷ استان و به ویژه شهرستان شهیدان احمد حیدری و سمنبر عالیپور اظهار کرد: مهمترین رسالت نظام تعلیم و ترتیب، انسان‌سازی و پرورش نسل آینده کشور است.

وی افزود: ۱۵ هزار فرهنگی در ۲ هزار و ۲۰۰ واحد آموزشی، مسئولیت تربیت و پرورش ۲۶۵ هزار دانش‌آموز را در سراسر استان بر عهده دارند.

موحدی خاطرنشان کرد: بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، محصول نهایی دستگاه تعلیم و ترتیب، دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی است. دانش‌آموزی مطالبه‌گر و اخلاق‌مدار که به مراتبی از حیات طیبه رسیده باشد.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه در جامعه، معلمان تنها قشری هستند که ردای انسان‌سازی را پوشیده‌اند اما برای تحقق هدف تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی، باید خانواده نیز در کنار مدرسه باشد.

موحدی با اشاره به انتخاب شعار «آموزش و پرورش برای همه و همه برای آموزش و پرورش» تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های با مأموریت فرهنگی باید در کنار آموزش و پرورش برای تربیت نسلی برای احیا تمدن نوین اسلامی، قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: در تابستان جاری، ۵۹۲ کلاس غنی‌سازی اوقات فراغت با شعار «تربیت؛ بدون توقف» توسط آموزش و پرورش استان و در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و ورزشی در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر یادآور شد: باید از فرصت ماه محرم برای قرار گرفتن کودکان و نوجوانان در مسیر اهل بیت (ع) و مأنوس شدن با نوحه و مدیحه‌سرایی و آموزه‌های عاشورایی استفاده کنیم.

موحدی با بیان اینکه، حرم‌های شهدا، بهترین مدرسه انسان‌سازی است، گفت: در سال تحصیلی با اعزام بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز به سفر تربیتی راهیان نور، استان بوشهر رتبه دوم کشوری را به دست آورده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1393339

مهمترین اخبار ایران و جهان: