نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 15:12

بازسازی هاوایی پس از حریق مرگبار، حدود ۶ میلیارد دلار هزینه دارد

مرکز مقابله با بحران پاسیفیک(PDC) در آمریکا اعلام کرد که بازسازی ایالت هاوایی پس از حریق جنگلی ویرانگر در این ایالت، حدودا ۶ میلیارد دلار هزینه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مرکز مقابله با بحران پاسیفیک در آمریکا با اشاره به تخریب بیش از ۲هزار ساختمان در پی آتش‌سوزی گسترده و هولناک جنگل‌ها در ایالت هاوایی، اعلام کرد که بازسازی این ایالت تقریبا ۶ میلیارد دلار هزینه دارد.

یک رسانه آمریکایی دیروز(شنبه) به نقل از جاش گرین، فرماندار هاوایی اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان حریق جنگی به ۸۹ نفر افزایش یافته و این در حالی است که برخی آمارها از ۹۳ جان‌باخته حکایت دارد. این حریق ویرانگر رسما به مرگبارترین فاجعه تاریخ معاصر آمریکا بدل شد و از فاجعه سال ۲۰۱۸ موسوم به «کمپ فایر» در کالیفرنیا که ۸۵ کشته داشت، سبقت گرفت.

مرکز مقابله با بحران پاسیفیک نقشه‌ها و نمودارهای ارزیابی خسارت حریق جنگلی در شهر مائوی را منتشر کرده است. براساس این نقشه‌ها ۲هزار و ۲۰۷ دستگاه ساختمان کاملا در آتش سوخته یا آسیب دیده‌اند و سه هزار و ۵۶۳ سازه نیز، همچنان در معرض آتش هستند. هزینه تخمینی بازسازی این مناطق و شهرک‌ها ۵.۹۵ میلیارد دلار برآورده شده است.

این ارزیابی همچنین نشان می‌دهد که ۸۶ درصد ساختمان‌های آسیب‌دیده یا تخریب‌شده در منطقه لاهاینا در مائوی، مسکونی هستند و احتمالا ۴هزار و ۵۰۰ نفر بی‌خانمان شده‌اند.

آتش‌سوزی جنگلی در هاوایی سه‌شنبه هفته گذشته به‌دلیل آب‌وهوای گرم و خشک آغاز شد و بادهای سهمگین ناشی از طوفان «دورا» به گسترش آن سرعت بخشید. در برخی مناطق، حریق نواحی به وسعت ۴۰۰ هکتار را به تسخیر خود درآورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439983

مهمترین اخبار ایران و جهان: