نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 16:20

«دیر» کمترین میزان وقوع جرم در استان بوشهر را دارد

بوشهر- فرمانده انتظامی شهرستان دیر گفت: نرخ وقوع جرم در شهرستان دیر بسیار پایین است و از این نظر در جایگاه آخر استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی نظریه ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاران رزمندگان خط مقدم جنگ نرم هستند و همانگونه که پلیس در تأمین امنیت نقش دارد، اصحاب رسانه نیز اثرگذاری ویژه ای در ایجاد احساس امنیت در جامعه دارند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دیر افزود: خوشبختانه در شهرستان دیر اصحاب رسانه در زمینه پیشگیری بازوی فراجا و همگام با ما هستند.

وی با اشاره به عملکرد فراجا در شهرستان دیر در سال جاری، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۶۹۸ عملیات پلیسی انجام شده که هزار و ۲۰ مورد منجر به تشکیل پرونده و بقیه به سازش منجر شده است.

نظریه ادامه داد: امسال ۳۶ درصد افزایش کشفیات موتورسیکلت سرقتی داشته‌ایم با این حال شاهد کاهش چهار درصدی سرقت موتورسیکلت بوده‌ایم.

افزایش ۲۳ درصدی تصادفات

وی با اعلام اینکه در زمینه سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش داریم، بیان داشت: کشفیات سرقت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۲ درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دیر با بیان اینکه در سال جاری شاهد افزایش ۲۳ درصدی تصادفات هستیم، گفت: فوتی ناشی از تصادفات روند کاهشی داشته اما مصدومین ۱۲ درصد افزایش دارد.

وی افزود: نرخ وقوع جرایم در شهرستان دیر بسیار پایین و از این نظر در جایگاه آخر استان قرار داریم که مدیون مردم فهیم و ولایتمدار و قدرشناس دیر هستیم که همکاری خوبی با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی دارند.

نظریه یادآور شد: مردم شهرستان دیر حضور و مشارکت پررنگی در مراسم ملی و مذهبی و نمازجمعه دارند که مرهون تلاش‌های روحانیون به ویژه ائمه جمعه و در رأس امام جمعه دیر است‌.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434083

مهمترین اخبار ایران و جهان: