نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 00:27

زیرساخت اقتصاد دانش‌بنیان برای اثرگذاری بهینه نخبه فراهم می‌شود

زنجان-استاندار زنجان گفت: زیرساخت اقتصاد دانش‌بنیان برای اثرگذاری بهینه نخبه فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی عصر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی نخبگان زنجانی مقیم تهران گفت: در این دولت، پشتیبانی از نخبگان برای حل مشکلات و چالش‌های کشور انجام و از سوی دیگر زیرساخت اقتصاد دانش‌بنیان فراهم می‌شود تا فرد نخبه بتواند به مرحله اثرگذاری بهینه برسد.

وی با بیان اینکه رابطه نخبه و جامعه یک رابطه دو سویه است اظهار داشت: دولت باید فضای لازم برای فعالیت نخبگانی را فراهم کند و این دولت قطعاً با غرور با نخبه مواجه نخواهد شد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه خوشبختانه در بخش دانش‌بنیان حمایت‌های متنوعی طراحی و زیرساخت‌های حمایتی خوبی فراهم شده است تا فرد نخبه به تولیدکننده ثروت از دانش تبدیل شود، تصریح کرد: علاوه بر آن نخبگان ایرانی باید در مرز دانش نیز فعال شوند تا در آینده شرکت فناوری روز به صورت بومی دست یابد.

افشارچی با بیان اینکه نخبه باید در حوزه ایده، ریسک‌پذیر باشد، گفت: برای این مهم باید از ظرفیت‌های موجود در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری بهره برد.

وی با اشاره به اینکه اگرچه دولت وظیفه فراهم کردن اشتغال تخصصی برای نخبگان را برعهده دارد افزود: به همین منظور آیین‌نامه جذب در دستگاه‌های اجرایی را نیز به تصویب رسانده اما مهمترین نقطه برای اثرگذاری نخبگان، بخش دانش‌بنیان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 925639

مهمترین اخبار ایران و جهان: