نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 15:57

شهامت و شجاعت شهید مدرس باید الگوی همه مسئولان باشد

اردستان‌-امام جمعه اردستان با بیان اینکه شهید مدرس مورد علاقه امام راحل بود، گفت: شهامت و شجاعت این شهید بزرگوار، ایشان را برجسته کرده است که باید این صفات الگوی مسئولان نیز باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردستان، اظهار داشت: هفته‌ای که گذشت از پنجم تا امروز که یازدهم آذر است به عنوان هفته فرهنگ شهرستان اردستان نامگذاری شده که این موضوع در شورای فرهنگ عمومی سال ۹۵ تصویب شد؛ آغاز این هفته مصادف با روز بسیج انتخاب شد که نماد فرهنگ مقاومت و ایثار است.

وی افزود: در هفتم این ماه شهادت شهید فخری زاده مهابادی را داشتیم که به تعبیر مقام معظم رهبری ایشان انسانی مخلص و پرکار بود؛ این روز هم در تقویم هفته فرهنگ شهرستان گنجانده شد که نماد علم و فناوری است و در دهم آذر هم شهادت شهید مدرس از خطه اردستان را داشتیم.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: شهید فخری زاده از افرادی بود که در اوج گمنامی و ناشناخته بودن در نظر مردم، خداوند او را بزرگ کرد و بعد دیگران و دنیا فهمیدند که ایشان چه شخصیت برجسته و بانفوذی بود و کمترین تظاهر و خودنمایی را داشت.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه شهید مدرس مورد علاقه امام راحل و تحت تأثیر ایشان بود، بیان کرد: امام راحل شهید مدرس را از جمله روحانیونی می‌داند که با چند خصیصه شناخته می‌شود و زنده بودن یادشان، پایداری و استقامت و محبوبیت از جمله این خصیصه هاست.

وی ادامه داد: امروزه انسان‌های فرهیخته می‌دانند که اینان چه شخصیت‌های برجسته‌ای هستند و این سه خصیصه نام برده شده را امام راحل، معلول چند عامل از جمله ایمان می‌دانند و شهامت و شجاعت مدرس است که وی را برجسته کرده است.

امام جمعه اردستان با اشاره به ۱۶ آذر و روز دانشجو، خاطرنشان کرد: طبق بیانات رهبر انقلاب نوک پیکان دانشجویان باید استکبار و مبارزه با استکبار جهانی باشد و دانشجویان مراقب باشند که فریب نخورند و در زمین دشمن بازی نکنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 893139

مهمترین اخبار ایران و جهان: