نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 13:44

کلنگ بیمارستان ۳۲۰ تخت‌خوابی در قوچان به زمین زده شد

قوچان - کلنگ بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی سردار شهید یوسف کلاهدوز قوچان به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی سردار شهید یوسف کلاهدوز ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان محلی و اعضای مجمع خیرین سلامت برگزار شد.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۵ هکتار ساخته خواهد شد که اعتبار پیش‌بینی‌شده برای آن حدود ۹۶۰ میلیارد تومان بوده و قرار است ۶۰ درصد هزینه‌های آن توسط مجمع خیرین سلامت و ۴۰ درصد الباقی توسط حوزه دولتی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأمین اعتبار شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان در این مراسم، ایجاد یک بیمارستان جدید در سطح شهرستان را یکی از نیازهای ضروری و دغدغه مردم و مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: شاید یکی از دلایلی که این بیمارستان جدید به نتیجه نمی‌رسید، نبود زمین مناسب بود اما به همت و فکر یک خیر نیک‌اندیش زمینی برای ساخت آن در اختیار قرارگرفته است.

فرشید فتحی مقدم بابیان اینکه پیگیری‌های زیادی در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد و وزارت بهداشت انجام شد تا مجوز این بیمارستان در کمترین زمان ممکن اخذ شود زیرا در حال عادی این پروسه خیلی زمان‌بر بود، گفت: هم‌اکنون مجوز این بیمارستان اخذشده و با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان خیرین و دانشگاه علوم پزشکی پروژه در مرحله اجرا قرار گرفت.

وی با یادآوری اینکه به‌طورقطع این پروژه زمان‌بر بوده اما می‌توان زمان آن را کاهش داد، افزود: خیرین ۶۰ درصد تأمین اعتبار این پروژه را متعهد شده‌اند اما علاوه بر اینکه باید خیرین بیشتری در حوزه سلامت جذب کرد نباید پیگیری‌ها در سطح دولت و وزارت بهداشت مورد غفلت واقع شود.

چشم‌انتظار اعتبارات دولتی بود

قائم مقام مجمع خیرین سلامت شهرستان قوچان نیز در حاشیه این مراسم گفت: این مجمع در حال حاضر توان آن را پیداکرده تا ۶۰ درصد از اعتبار ۹۶۰ میلیارد تومانی پروژه بیمارستان شهید کلاهدوز را تأمین کند اما باید این نکته را نیز مدنظر داشت که نمی‌توان چشم‌انتظار اعتبارات دولت برای ساخت این پروژه باشیم.

مسعود دوغایی مقدم مجمع خیرین سلامت را دارای یک مفهوم انتزاعی در سیستم وزارت بهداشت دانست و تصریح کرد: رأی اولین بار در این شهرستان مجمع خیرین سلامت به‌عنوان یک NGO واقعی به ثبت رسید که یک سازمان مردمی و غیرسیاسی بدون وابستگی به هر جناحی و با پشتوانه خیرین است.

وی با تأکید بر اینکه مردم و رسانه‌ها می‌توانند این بیمارستان را به‌عنوان اولویت در نظر بگیرند تا افراد بیشتری به جمع خیرین سلامت افزوده شود، بیان کرد: شاید تکمیل نهایی این پروژه ۵ سال طول بکشد اما فازبندی آن می‌تواند در بهره‌وری نهایی آن مؤثر باشد و در مرحله اول می‌توان اورژانس را در دستور کار قرار داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162983

مهمترین اخبار ایران و جهان: