نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 20:52

انجام ۶ هزار و ۲۱۳ مأموریت فوریت پزشکی در کردستان

سنندج- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در مدت زمان اجرای برنامه سلامت نوروزی ۶ هزار و ۲۱۳ مأموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی در استان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، رضا پیرا اظهار کرد: در مدت زمان اجرای برنامه سلامت نوروزی ۶ هزار و ۲۱۳ مأموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی در استان انجام شد.

وی افزود: در این مدت همکاران ما در مرکز «دیسپچ» اورژانس پاسخگوی ۲۱ هزار و۲۰۰ مورد تماس تلفنی مبنی بر درخواست ارائه خدمات فوریتی یا گزارش حوادث و دریافت مشاوره‌های لازم بودند.

وی گفت: این مأموریت‌ها که با اعزام آمبولانس همراه بود، شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها بود که چهار هزار و ۸۴۰ مورد به بیماری‌ها اختصاص داشت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به انجام ۸۹۷ مأموریت حوادث تصادفی و ۴۷۶ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی اضافه کرد: در این مأموریت‌ها ۸۵۰ مصدوم حوادث تصادفی و هزار و ۵۳۲ مصدوم حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شدند.

پیرا از ارائه خدمات فوریتی در محل حادثه به ۹۸۲ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۱۷۵ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ خبر داد و گفت: ۱۸۱ مورد از مأموریت‌های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری‌های قلبی و ۱۷۳ مأموریت نیز تنفسی بود.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۰۴ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شد، یادآور شد: از این تعداد ۲۵ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن بود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه ضمن تقدیر از مردم به دلیل همکاری مؤثر با پرسنل این مدیریت در جهت ارائه خدمات اورژانسی به مصدومین و بیماران گفت: در این مدت، هزار و ۷۹۱ مورد مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسید که می‌تواند در کاهش کیفیت خدمت رسانی و همچنین افزایش زمان رسیدن بر بالین بیماران تأثیرگذار باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1133939

مهمترین اخبار ایران و جهان: