نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 00:24

کره شمالی آمریکا را به اتخاذ معیارهای دوگانه متهم کرد

کره شمالی روز دوشنبه آمریکا را به اتخاذ معیارهای دوگانه در زمینه اجازه دادن به پرتاب ماهواره کره جنوبی و محکوم شدن پرتاب ماهواره خود متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  پس از محکوم کردن پرتاب ماهواره کره شمالی از سوی آمریکا واجازه دادن  به کره جنوبی برای پرتاب  ماهواره جاسوسی، کره شمالی روز دوشنبه آمریکا را  به اتخاذ معیارهای دوگانه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» کره جنوبی جمعه گذشته اولین ماهواره جاسوسی خود را از پایگاه «وندنبرگ» در کالیفرنیا به فضا پرتاب کرد. پیشتر، کره شمالی ماهواره جاسوسی خود را برای اولین بار در مدار زمین قرار داد.

برخلاف کره جنوبی، پرتاب ماهواره کره شمالی با واکنش سریع و تند آمریکا و کره جنوبی مواجه شد. کره شمالی بر این باور است که حق پرتاب ماهواره و آزمایش موشک در مواجهه با تهدیدات نظامی به رهبری ایالات متحده را دارد.

یک مقام دولتی کره شمالی در این باره گفت:«این یک تراژدی است که آمریکا رفتاری مبتنی بر معیارهای دوگانه را به صورت بی‌شرمانه نشان داده است.»

این مقام کره شمالی اظهار داشت که ایالات متحده با اینگونه اقدام‌ها صلح و ثبات جهانی را در معرض خطر جدی قرار داده است.

کره شمالی اعلام کرده که ماهواره جاسوسی این کشور تصاویری از مکان‌های مهم آمریکا و کره جنوبی از جمله کاخ سفید و پنتاگون مخابره کرده است.

کره شمالی اعلام کرده  که ماهواره‌های جاسوسی بیشتری را برای نظارت بهتر بر حرکات رقبای خود و افزایش قابلیت حمله هدایت دقیق موشک‌هایش پرتاب خواهد کرد.

کره جنوبی نیزهمچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ چهار ماهواره جاسوسی دیگر را طبق قرارداد با شرکت آمریکایی «اسپیس ایکس» به فضا پرتاب کند.

پس از پرتاب ماهواره کره شمالی، کره جنوبی اعلام کرد که در پاسخ به این اقدام، نظارت هوایی  بر خط مرزی را از سر خواهد گرفت.کره شمالی نیز  اعلام کرده که تمام اقدامات نظامی متوقف شده بر اساس این توافق را باز می‌گرداند. کره شمالی نظامیان خود را در منطقه امنیتی مشترک که دو کره را از هم جدا می‌کند، مسلح کرده است. علاوه بر این، پسلاح‌های‌ سنگین را در امتداد مرز بین دو کره قرار داده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594183

مهمترین اخبار ایران و جهان: