نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 09:51

بیش از ۱ تن چوب تاغ قاچاق در آران وبیدگل کشف و ضبط شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از کشف و ضبط ۱ تن و ۵۰ کیلوگرم چوب تاغ در این شهرستان خبر داد.

حمید گل‌آرایی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری  آران و بیدگل  در گفت وگو  با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: بر اساس گزارش های دریافتی چند قاچاقچی چوب تاغ  در روزهای گذشته اقدام به قطع گسترده درختان و انتقال آنها به یک انباری در یک مجتمع دامداری کرده بود.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت در ساعات اولیه روز پنجشنبه با حکم دادستان آران و بیدگل و همکاری نیروی انتظامی آران وبیدگل در عملیاتی ۱ تن و ۵۰ کیلوگرم چوب قاچاق تاغ جمع آوری شده را در این دامداری کشف و ضبط کردند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل بیان کرد: همچنین ۲ نفر متخلف به همراه یک دستگاه خودرو وانت و محموله کشف شده، تحویل مراجع قضایی شدند.

وی تاکید کرد: از مردم درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مبنی بر انواع تهدید به جنگل‌ها و مراتع مانند قطع درختان و دست درازی به تاغزارها، تغییر کاربری و تصرف و تعدی به اراضی ملی، تخریب عرصه و تغییر کاربری و آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.

شهرستان آران و بیدگل با ۶۱۲  هزار هکتار وسعت دارای ۱۰۹ هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان های ماسه ای کشور محسوب می شود.

این شهرستان با برخورداری از ۱۰۰ هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612883

مهمترین اخبار ایران و جهان: