نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 12:30

پایان موفقیت آمیز 3 شبانه روز تعقیب و گریز در قیروکارزین

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین از دستگیری متخلفان در مناطق تحت مدیریت این شهرستان خبر داد و گفت: پس از سه روز تعقیب و‌ رصد متخلفین شکار و صید در ارتفاعات کوه های شهرستان قیروکارزین ، طی یک عملیات ضربتی و راهبندی شبانه، مامورین یگان حفاظت محیط زیست موفق به دستگیری متخلفان شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، عباس قائدی با تشریح جزییاتی از اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: ماموران یگان حفاظت  موفق به کشف 2 لاشه پازن و کهره نر وحشی و چهار قبضه سلاح  شامل ۲ قبضه گلوله زنی برنو و یک قبضه گلوله زنی ۸/۵۷ و یک قبضه سلاح شکاری دو لول رو هم سوار غیر مجاز ساخت ترکیه و یک قطار کمری شامل ۳۹ فشنگ برنو و ۱۲ فشنگ چهارپاره و ساچمه زنی شدند.

وی ادامه داد: با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست با ‌دستگیری ۶ نفر شکارچی کهنه کار و توقیف خودرو  آنها به همراه و سه عدد دوربین چشمی و پنج عدد کوله پشتی  این عملیات پایان یافت.

قائدی اضافه کرد: به دستور رئیس دادگستری بخش افزر شهرستان قیروکارزین، همه متخلفین دستگیر و راهی زندان شدند و خودرو پژو ۴۰۵ آن ها نیز توقیف شد.

وی افزود: با دستور رئیس دادگستری  این بخش، متخلفین مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال ضرر و زیان محیط زیست، بابت شکار  دو‌ راس پازن و کهره نر وحشی به خزانه دولت واریز کردند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617683

مهمترین اخبار ایران و جهان: