نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 20:04

جشنواره مرزداران در بیله‌سوار آغاز شد

اردبیل- معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره فرهنگی، هنری مرزداران در شهرستان مرزی بیله‌سوار همزبان با اعیاد شعبانیه آغاز شد.

سعید نوریان در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این جشنواره از دیروز همزمان با ولادت امام حسین (ع) در شهرستان مرزی بیله‌سوار آغاز شده و فردا همزمان با ولادت امام چهارم شیعیان به پایان رسیده و شاهد معرفی و تجلیل از برترین گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این جشنواره برای دومین سال و با هدف پاسداشت شهدای مرزبانی کشور به ویژه مرزبانان شهید شهرستان بیله‌سوار برگزار می‌شود که در بخش تئاتر و حضور گروه‌های نمایشی، رقابت هشت گروه نمایشی را در این جشنواره شاهد هستیم.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره مرزداران که در راستای کنگره سه و ۴۰۰ شهید استان اردبیل و با هدف تکریم و بزرگداشت شهدای مرزدار برگزار می‌شود، هشت گروه نمایشی از استان اردبیل و آذربایجان غربی رقابت کرده و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

نوریان افزود: هفت گروه نمایشی از استان اردبیل و یک گروه نمایشی از استان آذربایجان غربی در این رویداد حاضر هستند که فردا همزمان با ولادت امام سجاد (ع) در مجتمع امام علی (ع) شهرستان مرزی بیله‌سوار از برگزیدگان این جشنواره تجدید و تکریم خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در قالب این رویدادها، معارف و مبانی معرفتی نظام ارزشی و اسلامی را با زبان گویای هنر به نسل‌های بعدی منتقل کنیم تا شاهد صیانت از این گنجینه‌ها و میراث معنوی باشیم.

نوریان اضافه کرد: هنرمندان در همه صحنه‌های دفاع از این انقلاب و ادامه راه شهدا در صحنه حاضر بوده و قطعاً در آستانه برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل برگزاری این رویداد می‌تواند تجدید بیعتی با شهدا و آرمان بلند آنها باشد.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در سال‌های آینده این جشنواره در ابعاد متنوع‌تر برگزار خواهد شد تا تجلیل و تکریم از برترین‌ها و فعالان عرصه‌های هنری و فرهنگی را شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1057039

مهمترین اخبار ایران و جهان: