نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 14:17

دیدار رییس ستاد اربعین عراق با استاندار خراسان رضوی/ رایزنی برای اقامت، درمان و حمل و نقل زائران

مشاور وزیر کشور عراق و رییس ستاد اربعین این کشور با یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در مشهد با محوریت حل مشکلات زائران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی علی هادی الفکیکی با یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در مشهد دیدار و گفت و گو کرد.

مشاور وزیر کشور عراق و رییس ستاد اربعین این کشور که در صدر هیاتی به مشهد سفر کرده است در حاشیه این دیدار که در محل استانداری خراسان رضوی انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه بلند پایه هیات اعزامی وزارت کشور عراق برای امضاء تفاهمنامه بین ۲ کشور در شهر مشهد حضور دارد.

وی با اشاره به این که در مراسم اربعین حسینی (ع) امسال بیش از ۲۶ میلیون زائر به کشور عراق آمدند که بیشترین تعداد زائر از ایران بودند ادامه داد: از مهمترین موضوعات مورد مذاکره بین ۲ کشور ایران و عراق می‌توان به زیارت اربعین حسینی (ع) و مرزبانی اشاره کرد.

رییس ستاد اربعین عراق گفت: در پایان این نشست ۲روزه، تفاهمنامه هایی برای همکاری بیشتر به امضای مسوولان خواهد رسید.

یعقوبعلی نظری نیز در حاشیه این دیدار اظهار کرد: در این نشست مسائل مختلفی از جمله در حوزه زیارت اربعین و برخی از مشکلات موجود مورد گفت و گو قرار گرفت تا با طرح پیشنهادهایی و بررسی آنها بتوان برای مشکلات تصمیم گیری کرد.

استاندار خراسان رضوی افزود:همچنین درباره موضوعات مربوط به اقامت موقت درمانی و آموزشی، رفت و آمد و سایر مشکلات مرزی ۲ کشور گفت و گو شد تا امکان به تفاهم رسیدن موضوعات وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم این نشست ها و دیدارها به کمتر شدن مشکلات موجود منجر شود زیرا اعتقاد داریم، ارتباط بین ۲ کشور ایران و عراق، یک ارتباط معنوی و یک ظرفیت اعتقادی است.

استاندار خراسان رضوی گفت: بدیهی است در بستر اعتقادی بسیاری از مشکلات حل شود و می‌تواند به افزایش روابط علمی، آموزشی، درمانی، زیارت و سایر ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری بین ۲ کشور منجر شود.

نظری افزود: خراسان رضوی یکی از پهناورترین استانهای ایران با حدود بیش از هفت میلیون جمعیت در پهنه‌ای با وسعت ۱۱۶ هزار کیلومتر مربع است که سالانه میزبان ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1038183

مهمترین اخبار ایران و جهان: