نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 18:35

۱۶ دستگاه پل جدید طی امسال در کرمانشاه احداث شده است

کرمانشاه- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۱۶ دستگاه پل جدید طی امسال در کرمانشاه احداث شده است.

علی سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به میزان بالای تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه بازسازی ابنیه فنی راه‌ها اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها حساسیت زیادی دارند که بی توجهی به آن خسارات زیادی درپی خواهد داشت و از این رو بهسازی و نگهداری ایمنی پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها، اولویت حمل و نقل جاده‌ای کشور است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، ۱۶ دستگاه پل جدید احداث شده و ۷۵ پل باکسی با دهانه ۲ متر نیز تعریض شده است.

سلیمی بیان کرد: تعمیر یا ترمیم دیوار کوله و دستک ۱۶ دستگاه پل، تنقیه آبروهای کوچک ۶۲ دستگاه، پاک سازی ورودی و خروجی آب‌روها ۳۹۸ دستگاه و تنظیم بستر رودخانه‌ها در محل ورودی و خروجی پل‌های بزرگ سه دستگاه از جمله اقدامات زمستانی است.

وی ادامه داد: ساخت هندریل بتونی تعداد پنج عدد برای پل‌های محور قوری قلعه، بیاشوش، کمربندی هرسین، کمربندی غربی کرمانشاه، سلطان آباد کنگاور از دیگر اقدامات انجام شده طی سال جاری است.

سلیمی گفت: تعداد کل پل‌های استان کرمانشاه ۱۲ هزار و ۹۶۰ دستگاه است که تعداد ۵۷۴ دستگاه از این پل‌ها در رده پل‌های بزرگ هستند و به صورت مستمر مورد بازدید کارشناسان قرار می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 995683

مهمترین اخبار ایران و جهان: