نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 10:50

۴۲ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افتتاح می‌شود

بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت: ۴۲ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در دهه فجر افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت دهه فجر بیان کرد: طرح‌های قابل افتتاح راهداری بوشهر در ایام دهه فجر در سر فصل‌های نگهداری راه‌ها، ایمنی و حریم راه‌ها، نگهداری ابنیه فنی و پل‌ها، ساخت و توسعه راه‌های روستایی، حمل و نقل و تأسیس شرکت‌های حمل و نقل تعریف شده است.

وی یادآور شد: یکی از شاخص ترین پروژه‌ها، بهره برداری از شرکت مسافربری بزرگ مقیاس و توانمند مسافر تک سفر ایرانیان در عسلویه است که با برخورداری از حدود ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت و اشتغال‌زایی مناسب به‌عنوان بزرگترین پایانه اختصاصی در جنوب کشوراست که نقش بسزایی در ساماندهی و حمل و نقل مسافر در سطح استان و کشور دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: اجرای روشنایی بلوار کاکی- بادوله و کمربندی چغادک، لکه گیری محور روستایی عالی حسینی- خورموج، آسفالت حفاظتی راه‌های شمال و مرکز استان و یک واحد مجتمع خدمات رفاهی بین راهی از شاخص ترین پروژه‌های افتتاحی در این ایام است.

وی ادامه داد: همچنین همزمان با دهه مبارک فجر شاهد آغاز عملیات اجرایی راه آب‌پخش به رودحله، تعریض قطعه اول محور انبارک- قباکلکی، تعریض محور محمدعامری- آباد- جائینک، تکمیل پل‌های پیچ جاشک، بهسازی راه روستایی طلحه- شاه پسرمرد و شاهیجان، تعریض محور گزدارز- شیخیان و احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی بین راهی در شبانکاره خواهیم بود.

اخترشناس یادآور شد: مجموع طول راه‌های استان بوشهر ۴ هزار و ۳۳۶ کیلومتر و شامل بزرگراه، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1012183

مهمترین اخبار ایران و جهان: