نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 00:28

سفر وزیر دفاع فرانسه به اوکراین به نشانه ادامه حمایت از «کی‌یف»

وزیر دفاع فرانسه به نشانه ادامه حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه به «کی‌یف» پایتخت اوکراین سفر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع فرانسه روز چهارشنبه برای نشان دادن ادامه حمایت کشورش از اوکراین در بحبوحه نبرد این کشور با روسیه به «کی‌یف» پایتخت اوکراین سفر کرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «یورو نیوز»، «سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه قرار است با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور و «آلکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین دیدار کند.

لکورنو پیشتر در سفری به  شهر «ورشو» پایتخت لهستان توافقنامه‌ای را با  این کشور برای ارائه دو ماهواره تجسسی تصویب کرد.

فرانسه حمایت نظامی مستمری از اوکراین انجام داده است. لکورنو پیش از سفر خود در توییتی نوشت:« حمایت ما از اوکراین ثابت بوده است.»

این در حالی است که بسیاری در اوکراین از تلاش‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای حفظ ارتباط با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در تلاش برای یافتن راه‌ حلی از طریق مذاکره انتقاد کردند.

رئیس‌جمهور فرانسه در ماه ژوئن گفت که روسیه نباید تحقیر شود و باید از طریق ابزارهای دیپلماتیک راهی یافت.

این گزارش حاکیست، یک نظرسنج یدر فرانسه نشان داد که ۷۰ درصد از مردم فرانسه بر این باورند که یافتن راهی برای خروج از درگیری‌های اوکراین از طریق مذاکره ضرورت دارد. نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد که اکثر فرانسوی‌ها از تداوم کمک نظامی پاریس به کی‌یف برای مقابله با روسیه در جنگ اوکراین حمایت نمی‌کنند.

در تاریخ ۲۲ دسامبر (اول دی ماه)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از احتمال توقف جنگ اوکراین از طریق مذاکره خبر داد و تصریح کرد که تمامی نزاع‌های مسلحانه قطعاً به مذاکره ختم شده است.

با این حال، متحدان غربی اوکراین از جمله ایالات متحده از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ماه فوریه سال جاری میلادی، با تشدید فشار تحریم‌های روسیه و عرضه سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف نه تنها به توقف جنگ اوکراین کمکی نکرده‌اند بلکه بیش از پیش به آتش ناآرامی‌ها در این کشور اروپایی دامن زده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 941439

مهمترین اخبار ایران و جهان: