نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 09:00

علی آبادکتول ۲۲۰ بومگردی، خانه مسافر و مهمانپذیر دارد

علی آبادکتول- رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علی آبادکتول با اشاره به آمادگی این شهرستان برای استقبال از مسافران نوروزی، گفت: علی آباد کتول ۲۲۰ بومگردی، خانه مسافر و مهمان پذیر دارد

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر احمدی شامگاه یک شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: علی آباد از نظر پتانسیل‌های گردشگری جاذبه‌های بسیار ویژه ای داشته و نسبت به بسیاری از مناطق استان جایگاه بالاتری از هر حیث دارد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علی آبادکتول افزود: موزه حیات وحش تاریخ طبیعی، بازارچه بانوان، بازارچه محمدآبادکتول، آبشارهای متعدد این شهرستان و به ویژه آبشار کبودوال، سایت پروازی روستای ریگ چشمه، ۹۳ آثار ثبت ملی بناها و محوطه‌های تاریخی از جمله مناطقی هستند که میزبان گردشگران داخلی و خارجی خواهند بود.

وی ادامه داد: ۷۷ روستای بکر و زیبای علی‌آبادکتول در دو دهنه محمدآباد و دهنه زرین گل، سالانه مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار می‌گیرد که حدود ۱۸ بومگردی، ۲۰۰ خانه مسافر و دو مهمان پذیر برای اسکان این مسافران و استفاده آنها از ظرفیت‌های گردشگری مهیا و آماده پذیرایی هستند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علی آبادکتول گفت: دو هزار هنرمند در شهرستان مشغول به فعالیت در حوزه صنایع دستی و گردشگری هستند که آثار آنها مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1101367

مهمترین اخبار ایران و جهان: