نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 11:44

اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا در محکومیت کشتار مردم تبریز+ عکس

به دنبال کشتار مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶، اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا با صدور بیانیه‌ای این قتل عام را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به دنبال کشتار مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶، اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا با صدور بیانیه‌ای این قتل عام را محکوم کرد. در بخشی از این بیانیه آمده بود: مردم مسلمان تبریز که بارها پیشتاز حرکت های انقلابی و ضد امپریالیستی میهن ما بوده اند و نقشی از عظیم در جنبش تنباکو، جنبش مشروطیت، سرنگونی استبداد صغیر، قیام پرشکوه شیخ محمد خیابانی و ۱۵ خرداد خونین ۴۲ ایفا نموده‌اند این بار نیز با برگزاری بزرگترین تظاهرات و افشاگری‌ها و دادن بیش از ۱۰۰ شهید و هزاران مجروح و دستگیری، طبق اولین اخبار رسیده از ایران نقش حماسه آفرین خود را برای همیشه در تاریخ به ثبت رساندند...


در روز شنبه مردم مسلمان تبریز در مساجد و تکایا اجتماع کرده و سپس با مشت‌های گره کرده و عزمی راسخ وارد خیابن ها شده و با فریاد مرگ بر رژیم شاهنشاهی، خمینی خمینی خدانگهدار تو، بمیرد بمیرد دشمن خونخوار تو، گرامی باد یاد و خاطره طلاب شهید قم و زندانیان سیاسی را آزاد کنید به مراکز توطئه چینی و استثمار و استعمار حمله کرده و آنها را نابود ساختند.

در زیر تصویر بیانیه اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا در محکومیت کشتار 29 بهمن مردم تبریز می‌آید.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1042867

مهمترین اخبار ایران و جهان: