نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 21:36

11 درصد جمعیت کردستان سالمند هستند/نظام مسائل سالمندان در کردستان مشخص شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اشاره به اینکه 11 درصد از جمعیت استان سالمند هستند، گفت: باید در حوزه‌های مختلف رفاهی، ورزشی، فرهنگی و غیره برای این قشر برنامه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی رمضانی شامگاه امروز در جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان استان کردستان بر حذف کلمه سالمند و ابداع جایگزین کردن کلمه دیگر تاکید و اظهار کرد: اختصاص یک جلسه به ساماندهی امور جمعیت سالمندان به نظر بنده ظلم به این قشر است.

وی خاطرنشان کرد: در مبانی دینی بر توجه بیشتر به جمعیت سالمندی تاکید شده و در احادیث و آیات قرآن داریم که سالمندان برکت زندگی انسان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه همانگونه که توحید در قرآن مورد تاکید است احترام و تکریم سالمندان مورد توجه است، گفت: کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه شورای ساماندهی سالمندان استان باید دغدغه‌مند به حوزه‌های مختلف ورود کند و برای حوزه سالمندان برنامه داشته باشند.

رمضانی اذعان داشت: نظام مسائل سالمندان در سطح ملی و استان باید مشخص شود اینکه چه مسائلی در حوزه سالمندی وجود دارد باید احصا شود.

وی افزود: در این خصوص تنها به مسائل اقتصادی و درمانی خلاصه نشویم چرا که این جز واجباتی است که باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم اما در کنار این باید در حوزه روانی و روحی سالمندان برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز سالمندان حس سالمند بودن را به خود القا می‌کنند، گفت: برای ارتقای روحی و روانی سالمندان باید تلاش و در این خصوص با تدابیر عالمانه و علمی برنامه کاربردی داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: باید برای کل جامعه سالمندان استان برنامه‌های حمایتی داشته باشیم و تنها درصد کمی از این جمعیت را زیرپوشش خدمات قرار ندهیم.

وی برایجاد و تدوین بانک اطلاعات کامل سالمندی در استان تاکید کرد و گفت: چنین بانک اطلاعاتی جامعی مسیر خدمات رسانی مناسب به جامعه سالمندی را با توجه به نیاز آنها فراهم می سازد.

رمضانی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت رسانه به ویژه صدا و سیما در تدوین برنامه‌های مختلف با هدف ارتقای جایگاه سالمندان در استان مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اختصاص فضای قرنطینه‌ای برای سالمندان جالب نیست، گفت: سالمند باید احساس کند از جامعه حذف نشده و ممزوج است باید کارهای مختلف در این خصوص انجام و دانشگاه‌ها به صورت جدی پای کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه 11 درصد از جمعیت استان سالمند هستند، اذعان کرد: باید در حوزه‌های مختلف رفاهی، ورزشی، فرهنگی و غیره برای این قشر  برنامه داشته باشیم.

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1049267

مهمترین اخبار ایران و جهان: