نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 15:54

حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی پرداخت می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: کارجویانی که در سه دهک اول درآمدی قرار دارند و تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند، با ثبت‌نام در سامانه مشوق و پس از استعلام‌ها، از حمایت دولت با پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت یکسال بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حامد آرامش در جلسه بررسی وضعیت پرداخت حق بیمه بیکاران،  اظهار کرد: کارجویانی که در سه دهک اول درآمدی قرار دارند و تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند، با ثبت‌نام در سامانه مشوق و پس از استعلام‌ها، از حمایت دولت با پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت یکسال بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس تصمیم هیأت دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، در نظر دارد طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی را اجرا کند.

وی اظهار داشت: کارجویانی که در سه دهک اول درآمدی قرار دارند و تحت پوشش نهادهای حمایت نمی‌باشند، با ثبت‌نام در سامانه moshavegh.mcls.gov.ir  و پس از استعلام از سامانه رفاه ایرانیان و احراز شرایط، در صورت جذب و اشتغال در بنگاه اقتصادی (بخش‌های خصوصی و تعاونی) از حمایت دولت با پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت یکسال بهره‌مند خواهند شد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1056523

مهمترین اخبار ایران و جهان: