نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 22:55

پیش بینی جایجایی یک میلیون تن محصول کشاورزی در گلستان

گرگان- رئیس اداره حمل و نقل کالای راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از پیش بینی جابجایی بیش از یک میلیون تن محصول کشاورزی و صدور بارنامه در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن یازرلو شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در سال جاری پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی و میزان جابجایی و اخذ سند حمل (بارنامه)آنها مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس اداره حمل و نقل کالای راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: برای تسریع در حمل و نقل محصولات کشاورزی اقداماتی چون هماهنگی با مراکز خرید و تحویل کالا انجام شده تا نسبت به بازگشایی همزمان و افزایش ساعات کاری در رابطه اثربخشی ناوگان موجود همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی های لازم هم با اقداماتی مانند تبیین موضوع در جلسات تخصصی با دستگاه های ذیربط و برنامه سیمای راهبران در خصوص مزایا و الزامات حمل و نقل با بارنامه محصولات انجام شده است.

یازرلو گفت: مدیران فنی شرکت ها هم مقرر شده برای جلوگیری از ریزش محصولات کشاورزی با حساسیت ویژه به کنترل ناوگان اقدام کنند.

به گفته رئیس اداره حمل و نقل کالای راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، همه شرکت های حمل و نقل ملزم به رعایت نرخ های کرایه مصوب و ابلاغی روزانه برخی از محصولات مانند سیب زمینی از سوی انجمن صنفی کالای گرگان و نصب آن در تابلوی اعلانات برای رویت دید عموم بخصوص رانندگان شده و با متخلفان هم از طریق تشکل صنفی مربوطه برخورد و به اداره کل منعکس می شود.

یازرلو بیان کرد: برای اعزام ناوگان از سایر استان ها هم مکاتباتی با استان های سراسر کشور به کمک صنوف کارفرمایی و کارگری رانندگان شده تا مشکل کمبود ناوگان رفع شود.

وی با استناد به گزارش سازمان جهاد کشاورزی، زمان شروع حمل و نقل محصولات کشاورزی را از دهه آخر اردیبهشت و اول خرداد اعلام کرد

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209767

مهمترین اخبار ایران و جهان: