نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 16:21

حفظ فرصت‌های شغلی موجود اولویت استانداری سمنان است

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه حفظ فرصت‌های شغلی موجود از اولویت‌های موجود در استان است، گفت: توجه به فارغ التحصیلان دانشگاهی و روستاها دیگر اولویت‌های ما محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان به میزبانی استانداری درباره اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال استان، ابراز کرد: اولویت کاری استان در سال جاری در حوزه کارگروه تخصصی اشتغال، توجه به بحث تقویت اشتغال روستایی و ایجاد ثروت در روستاها است.

وی افزود: حفظ فرصت‌های شغلی موجود در واحدهای فعال و حفظ سرمایه گذاران در سطح استان برای ما از اولویت‌های اصلی و اساسی است.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه با اقدامات صورت‌گرفته پس از ۱۸ سال در زمستان ۱۴۰۱، نرخ اشتغال استان به ۵.۷ درصد رسید، تاکید کرد: توجه به فارغ‌التحصیلان دانشگاه و توجه به اشتغال در روستاها از رویکردهای جدی ما در حوزه اشتغال در سال جاری است.

هاشمی گفت: استان سمنان آمادگی دارد تا به عنوان پایلوت برای اجرای طرح اشتغال روستایی (توانمند سازی روستاها) در راستای ایجاد ثروت، تقویت اقتصاد و جلوگیری از مهارت در روستاها، اقدام کند.

وی در خاتمه به اقدامات سال جاری نیز پرداخت و افزود: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بخصوص در سطح روستاها، علاوه بر تقویت اقتصاد روستا و همچنین خانواده‌ها، در بحث ایجاد ثروت در روستاها تأثیر شایانی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1255067

مهمترین اخبار ایران و جهان: