نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 11:03

عقب‌نشینی فرارگونه آمریکا از منطقه/ آمریکا ضعیف شده است

رئیس ستاد نیروهای مسلح گفت: عقب‌نشینی فرارگونه آمریکا از افغانستان و عراق و فرسودگی ارتش آمریکا را مشاهده کردیم و آمریکا نسبت به قبل ضعیف‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح کل نیروهای همایش بین المللی هندسه نظم جدید جهانی که صبح امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: از یک سال قبل که رهبر معظم انقلاب اسلامی ضرورت بررسی تغییر نظم جهانی را مطرح کردند، با تلاش مقدمات برگزاری این همایش ملی را فراهم کردیم

سرلشکر باقری گفت: دو بلوک غرب و شرق با دو جنگ جهانی به دنبال تصاحب منافع بیشتر بودند و پس از فروپاشی شوروی، نظام جهانی در حال تغییر بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک استثنا بزرگ بود. وعده خدا برای حاکم شدن صالحان بر جهان در قرآن کریم در آیات متعدد تکرار شده که نشان می‌دهد اراده الهی سرنگونی نظام‌های سلطه جهانی به دست صالحان است. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نشانگر همین جهت گیری در جمهوری اسلامی ایران است.

سرلشکر باقری با اشاره به خروج آمریکا از افغانستان و عراق، اظهار داشت: عقب نشینی فرارگونه آمریکا از افغانستان و عراق و هزینه بیش از ۷ تریلیون دلار در منطقه و نتیجه نگرفتن از آن و فرسودگی ارتش آمریکا را مشاهده کردیم. آمریکا نسبت به قبل ضعیف‌تر شده است و مدعای این موضوع سخنان مقامات آمریکا و اروپاست.

وی ادامه داد: اسرائیل غاصب در سراشیبی افول قرار گرفته و در ابعاد گوناگون دچار مشکلات اساسی است، اما در مقابل ملت مظلوم اما قهرمان فلسطین و محور مقاومت در حال قدرت گرفتن و آزادی قدس است.

در حال تکمیل

منبع: مهر
شناسه خبر: 1201823

مهمترین اخبار ایران و جهان: