نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 18:23

ناتو نظامیان بیشتری به کوزوو اعزام می‌کند

ائتلاف نظامی ناتو قصد دارد نیروهای بیشتری را به شمال کوزوو بفرستد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ناتو در ادامه مداخلات خود در تنش میان صربستان و کوزوو نیروهای بیشتری را به شمال کوزوو اعزام می‌کند.

پس از درگیری‌های روز گذشته، ائتلاف نظامی ناتو روز سه‌شنبه اعلام کرد به منظور حمایت از نیروهای موسوم به صلح بان کوزوو (KFOR) نیروهای بیشتری را به این منطقه اعزام خواهد کرد.

این در حالیست که حضور نیروهای ناتو در شمال کوزوو روز گذشته بر تشدید تنش‌ها و درگیری در این منطقه منجر شد. نیروهای موسوم به صلح‌بانان ناتو روز دوشنبه با صرب‌های شهر زویجان در شمال کوزوو درگیر شدند. بنا به گزارش‌ها، نیروهای ناتو به روی صرب های ساکن در شمال کوزووآتش گشودند و پس از محاصره شدن از سوی معترضان صرب مجبور به عقب‌نشینی شدند. معترضان صرب از اینکه نیروهای وابسته به کوزوو کنترل ساختمان‌های دولتی در شهرهای اکثریت صرب نشین را در اختیار گرفتند، خشمگین هستند.

پس از آنکه اکثر صرب‌های ساکن کوزوو انتخابات در چهار شهر را تحریم کردند، ناآرامی‌ها در این منطقه شروع شد. مشارکت در این انتخابات تنها ۳.۴۷ درصد بود و صربستانی‌ها اعلام کرده بودند که زیر دست شهرداری آلبانیایی‌تبار که نماینده منافع آنها نیست، کار نکرده و رای هم نخواهند داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1250267

مهمترین اخبار ایران و جهان: