نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 13:48

لهستان ۱۰ هزار نظامی در مرز بلاروس مستقر می‌کند

وزیر دفاع لهستان با بیان اینکه ارتش این کشور ۴ هزار نظامی را مستقیم در مرز با بلاروس مستقر می‌کند، گفت که ۶ هزار نیروی دیگر نیز در مناطق نزدیک به مرز حضور خواهند داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌زایی‌های لهستان با مسکو و مینسک و بازی کردن در زمین آمریکا، اکنون از استقرار چند هزار نظامی بیشتر این کشور در مرز با بلاروس خبر می‌رسد.

«ماریوش بلاشاک» وزیر دفاع لهستان امروز (پنجشنبه) خبر داد که ورشو قصد دارد ۱۰ هزار نظامی را در شرق این کشور برای محافظت از مرز با بلاروس مستقر کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بلاشاک در این‌باره توضیح داد: «حدود ۱۰ هزار نظامی در شرق کشور حضور خواهند داشت. ۴ هزار نفر از آنها مستقیماً از مرزبانان پشتیبانی خواهند کرد و ۶ هزار نفر دیگر در مناطق مرزی مستقر می‌شوند».

وزارت دفاع لهستان پیشتر گفته بود که «توماش پراها» فرمانده ارشد سازمان مرزبای این کشور، روز دوشنبه از این وزارتخانه خواسته بود که با انتقال یک‌هزار نظامی دیگر به مرز لهستان و بلاروس موافقت کند.

در حال حاضر و بعد از انتقال اعضای شرکت پیمانکار نظامی خصوصی «واگنر» به بلاروس، ارتش لهستان ۲ هزار نظامی را در مرز با این کشور مستقر کرد.

هفته گذشته نیز وزارت امور خارجه لهستان مدعی شد که دو بالگرد بلاروسی حریم هوایی این کشور را نقض کرده اند و پس از آن رئیس وزارت دفاع ورشو دستور افزایش تعداد نیروها در مرز با بلاروس را صادر کرد.

همزمان وزارت دفاع بلاروس نیز با رد کردن اتهام‌زنی لهستان درباره نقض حریم هوایی توسط بالگردهای بلاروس، گفت که این ادعاها برای توجیه تجمع نیروها و تجهیزات نظامی لهستان در مرز بلاروس مطرح شده است.

بامداد پنجشنبه نیز معاون وزیر کشور لهستان تهدید کرد که اگر بلاروس اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری انجام دهد، ورشو به همراه لیتوانی و لتونی ارتباط ریلی با این کشور را قطع می‌کند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435623

مهمترین اخبار ایران و جهان: