نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 10:31

گردشگران مفقود شده در سلامت کامل هستند

سرپرست جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: هر پنج گردشگر مفقود شده در سلامتی کامل به سر می برند و عملیات نجات آن ها توسط نجاتگران در حال انجام است.

ابوالفضل رفیعی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار کرد: طی اعلام EOC جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ساعت ۱۴:۳۶ شنبه مورخه ۱۴۰۲/۰۵/۲۱ مبنی بر مفقود شدن پنج کوهنورد در ارتفاعات ساروق (بفره) بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر سبزوار به منطقه اعزام شدند. 

سرپرست جمعیت هلال احمر سبزوار در ادامه افزود: در ساعت ۱۶ تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر در روستای ساروق حاضر شد و بلافاصه نجاتگران به نقطه مختصات داده شده اعزام شدند. پس از گذشت حدود ۴ ساعت پیمایش نجاتگران به موقعیت اعلام شده رسیده که به علت جابه جایی گردشگران از مکان اعلام شده و قابل مشاهده نبودن آن ها جست و جوی اطراف منطقه اعلام شده شروع شد ولی به علت تاریکی هوا، وزش باد و احتمال سقوط نجاتگران، عملیات موقتا متوقف شد.

وی با بیان اینکه در ساعت ۵ صبح یکشنبه عملیات جست و جو با حضور تیم های دوم امداد و نجات هلال احمر با همکاری هیئت کوهنوردی و آتش نشانی و سپاه ادامه یافت، خاطرنشان کرد: پس از گذشت چندین ساعت جست و جو نجاتگران افراد مفقود شده را پیدا نمودند ولی به علت تاریکی هوا عملیات نجات تا روشنی هوا مجددا متوقف شد و هم اکنون، عملیات نجات آن ها در حال انجام است.

رفیعی در پایان از تمام گردشگران و کوهنوردان درخواست کرد که بدون تجهیزات و دانش فنی، کوهنوردی انجام ندهند و اگر قصد کوهنوردی دارند حتما تجهیزات شبرنگ و جیره غذایی با خود همراه داشته باشند. 

لازم به ذکر است به منظور تسریع در عملیات از تمامی ظرفیت شهرستان (بالگرد اورژانس ۱۱۵ و کواد کوپتر تیپ مهندسی ۴۷ سلمان) استفاده شد ولی به علت وزش باد منطقه، بالگرد قادر به فرود نبود و تمامی عملیات به صورت زمینی انجام شد.

گفتنی است هر پنج نفر گردشگر مفقود شده در سلامتی کامل به سر می برند و تا ساعاتی دیگر، عملیات نجات آن ها توسط نجاتگران انجام خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1441367

مهمترین اخبار ایران و جهان: