نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 13:21

اینجا عشق و ارادت مردم به حسین همیشگی است...

اینجا کمپین و پویش معنایی ندارد، همه و همه بیرق سیاه و پیراهن سیاه را افتخار خود می‌دانند، اینجا اینترنشال و بی بی سی و پیج‌های سلبریتی‌های آن ور آبی بی‌خاصیت کاربردی ندارد، ارادت مردم مختص یک روز و دو روز یا یک مقطع خاص نیست، دائمی و همیشگی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خیابان فردوسی مملو از جمعیت است، جمعیتی که سیاه پوش رو به سوی یک نقطه در حرکتند، همه و همه در این خیابان شلوغ فقط به سوی حسینیه اعظم زنجان می‌روند، زن و مرد و پیر و جوان هم ندارد.

جمعیت از ساعت‌ها قبل از شهرها و روستاهای اطراف آمده‌اند، تهران، قم، اراک، کرج، قزوین، تبریز، میانه، ارومیه، تکاب، بیجار و ... و همه و همه آمده‌اند تا اعلام حضور کنند، این را می‌شود به راحتی از پلاک‌های خودروهای پارک شده در خیایان‌ها و کوچه‌های اطراف فهمید، هر کس به هر طریقی خود را به زنجان رسانده است، برای عرض ارادت  به سید و سالار شهیدان.

حتی آقای عبیات با «موکب باب الحوائج ام‌البنین اهواز» هم خود را به اینجا رسانده تا اسم خود را در دفتر سید و سالار شهیدان ثبت کند، با لهجه عربی و با خرما، چای و قهوه‌های عربی و آش و شله زرد و انواع دمنوش، سیب گلاب و زردآلو از زائران و عزاداران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جای جای خیابان فردوسی را کسبه قرق کرده‌اند، البته نه برای کسب و کار بلکه برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی، سال‌هاست که پا به پای عزاداران حسینی حضور دارند و از آنها با هر چه دارند، پذیرایی می‌کنند.

همه خیابان‌های شهر سیاه پوش شده است، اما حال و هوای خیایان فردوسی و امام با همه نقاط شهر متفاوت است، در این مسیر گویی هوا، هوای دیگری است، رفت و آمدها و حرکت‌ها رنگ و بوی حسینی و عاشورایی دارد.

اینجا کمپین و پویش معنایی ندارد، همه و همه بیرق سیاه و پیراهن سیاه را افتخار خود می‌دانند، اینجا اینترنشال و بی بی سی و پیج‌های سلبریتی‌های آن ور آبی بی‌خاصیت کاربردی ندارد، ارادت مردم مختص یک روز و دو روز یا یک مقطع خاص نیست، دائمی و همیشگی است.

اینجا سال‌هاست که مردم دلداده ثارالله و یارانش هستند، کسانی که با فرا رسیدن ایام محرم شور و شوق دیگری در دلشان برپا می‌شود و درجه و میزان دلدادگی آنها با دلار و پول‌های رایج امروزی جابه‌جا و بالا و پایین نمی‌شود و بالا و پایین نمی‌شود.

اینجا کسی برای مادیات لباس سیاه نمی‌شود و برای مادیات لباس سیاه از تن به در نمی‌کند، اینجا مردم سال‌هاست که عاشق حسین و ابوالفضلند و برای آنها مال و منال که هیچ سر و تن هم می‌دهند تا زنده بماند قیام عاشورا برای سال‌ها و قرن‌ها.

بیرق‌ها و پرچم‌ها از مسجد به بیرون منتقل شده‌اند تا با آغاز مراسم بر دستان مردم و عزاداران به اهتزاز دربیاند، تا بگویند، «یل یاتار طوفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی» و هر کس که بخواهد به این خاندان و به این دستگاه لطمه بزند، طومارش در هم پیچیده خواهد شد.

اینجا برای عرض ارادت به حسین(ع) و یارانش لحظه شماری می‌کنند تا آغاز  شود یوم‌العباس دیگری و ثبت شود در دفتر ثارالله...

پایان پیام/73002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1405523

مهمترین اخبار ایران و جهان: