نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 13:28

هیولای نازیسم زیرپوست کی‌یف؛ حمله مقام اوکراینی به آسیایی‌ها!

رئیس شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین در اظهار نظری نژادپرستانه و توهین‌آمیز، به «آسیایی‌ها» حمله کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آلکسی دانیلوف، رئیس شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین در اظهار نظری نژادپرستانه، به روس‌ها و آسیایی‌ها حمله تندی کرد!

دانیلوف در یک برنامه زنده تلویزیونی اوکراین که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوایل فوریه ۲۰۲۲، به شدت تحت‌الشعاع سانسور قرار گرفته است، گفت: با آسیایی‌ها مشکلی ندارم اما روس‌ها آسیایی هستند، با فرهنگ و نگاهی کاملاً متفاوت. تفاوت اصلی ما با آنها «انسانیت» است!

او و سایر مقامات ارشد اوکراین قبل از عملیات نظامی روسیه در کی‌یف نیز همواره با اظهاراتی از این دست، اقدام به نفرت‌پراکنی کرده‌ بودند.

دانیلوف پیش از این بارها وعده داده است که هر کجای دنیا باشد «روس‌ها را خواهد کشت.» مشابه این اظهارات افراطی از زبان میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین شنیده شده است.

پودولیاک به دفعات مدعی شده است که اوکراینی‌ها در سراسر جهان از روس‌ها نفرت دارند. او همچنین خواستار «کشتن روزانه روس‌ها» شده بود. کایریل بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین نیز با اظهاراتی مشابه، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد را تهدید کرده بود. نبنزیا گفته بود که این اظهارات «مصداق بارز نفرت‌پراکنی، روس‌هراسی و تحریک به خشونت برمبنای ملیت است.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1426767

مهمترین اخبار ایران و جهان: