نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 20:41

رایزنی مشاور امنیت ملی عراق با سفیر انگلیس در بغداد

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار سفیر انگلیس در بغداد با او، موضوعات مختلفی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق روز یکشنبه در دفترش از استفان هیچن، سفیر جدید انگلیس در بغداد استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار کلیات اوضاع سیاسی و امنیتی در سطوح منطقه ای و بین المللی و نیز راههای تحکیم و توسعه روابط همکاری میان عراق و انگلیس در زمینه های مختلف بررسی شد.

همچنین در این دیدار درباره پرونده اردوگاه الهول سوریه و نیز تقویت هماهنگی میان عراق و انگلیس در زمینه مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر شد.

الاعرجی ضمن درخواست مجدد از جامعه جهانی برای انتقال اتباع خود از این اردوگاه، بر اهمیت جمع آوری اردوگاه الهول سوریه تاکید کرد و گفت: این اردوگاه تولید نفرت و افراط گرایی می کند.

مشاور امنیت ملی عراق ادامه داد: انگلیس یکی از شرکا در ائتلاف بین المللی علیه داعش است و ضروری است که همکاری ها در زمینه تبادل اطلاعات امنیتی و اطلاعاتی نیز انجام شود.

سفیر انگلیس در بغداد نیز ضمن ابراز خرسندی از فعالیت در عراق، تمایل خود برای افزایش سطح همکاری میان بغداد و لندن در زمینه های مختلف به ویژه همکاری در زمینه امنیت سایبری را ابراز کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429467

مهمترین اخبار ایران و جهان: