نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 12:24

آئین گرامیداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) در زابل

زابل- مدیر تبلیغات اسلامی زابل، گفت: آئین گرامیداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) توسط مردم سیستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جانعلی ظریف صیادی، در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: آئین گرامیداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) توسط مردم سیستان در مصلی المهدی (عج) زابل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم همه ساله در ۲۵ محرم الحرام و در راستای گرامیداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) توسط مردم سیستان که براساس کتب تاریخی این قیام عامل بیرون انداختن حاکم وقت منطقه که برادر عبیدالله ابن زیاد شده، برگزار می‌شود.

ظریف صیادی اظهار کرد: در خصوص موضوع تاریخی نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) توسط مردم سیستان، محمدحسین رجبی دوانی، تاریخ دان کشورمان، براساس پژوهش‌ها و تحقیقاتی که در تاریخ سیستان انجام داده‌اند، منابعی را ذکر و ردپایی از این حادثه را در تاریخ عنوان می‌کنند.

وی افزود: قرار است همایش قیام به خونخواهی امام حسین (ع) امسال، ۲۵ محرم در ۲۵ نقطه کشور از جمله زابل، تهران، خراسان شمالی، شاهرود، نیشابور و سرخس برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: آئین گرامیداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین (ع) توسط مردم سیستان در روز شنبه ۲۱ مردادماه جاری رأس ساعت ۸:۳۰ صبح در محل مصلی المهدی (عج) زابل برگزار می‌شود و براساس برنامه ریزی صورت گرفته مراسم گرامیداشتی نیز قبل از برنامه اصلی در زابل، در تمامی شهرستانهای منطقه سیستان و برخی از روستاها نیز برگزار می‌شود و مردم برای حضور در مراسم روز شنبه دعوت رسمی می‌شوند.

مدیر تبلیغات اسلامی زابل خاطر نشان کرد: در این مراسم مدیران کل، نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی، نمایندگان، اقشار مختلف مردم و علما و روحانیون دعوت شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1431923

مهمترین اخبار ایران و جهان: