نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 16:11

اعتبارات شهرستان بهار نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است

همدان- فرماندار شهرستان بهار گفت: اعتبارات امسال شهرستان بهار ۷۹ میلیارد تومان بوده که شاهد رشد ۴۰ درصدی اعتبارات نسبت به سال گذشته هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی فیض‌اللهی صبح دوشنبه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بهار اظهار کرد: اعتبارات شهرستان بهار در سال جاری از محل‌های استانی، نفت، نفت مناطق محروم و توازن، ۷۹ میلیارد تومان است که نسبت به اعتبارات سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است و از رقم ۵۶ میلیارد تومان به ۷۹ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: یکی از شاخص‌های سنجش موفقیت مدیران، میزان سهم‌بری آنان از اعتبارات است و ملاک ارزیابی مدیران استفاده حداکثری از منابع ملی است و مدیران با کمک ادارات استانی و نماینده مجلس، اعتبارات متمرکز در پایتخت را جذب کنند.

فرماندار بهار با بیان اینکه اعتبارات بر اساس خط مشی و جهت گیری‌ها و بر اساس دستورالعمل‌ها و سیاست‌های بودجه‌ای توزیع شده است، گفت: برای تخصیص اعتبارات در برخی شاخص‌ها یا منطقه و یا نام دستگاه محدودیت داریم.

فیض‌اللهی خاطرنشان کرد: اعتبارات پیشنهادی توسط دستگاه‌های اجرایی مصوب شد و امیدواریم در طول سال نیز اعتبارات خوبی جذب و بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شود.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا، در اولویت اجرا است و از همه توان در این راستا، بهره خواهیم گرفت.

فرماندار بهار عنوان کرد: در هفته دولت برخی از پروژه‌ها به بهره برداری می‌رسد تا شاهد رونق و توسعه شهرستان باشیم.

فیض‌اللهی افزود: تنها منطقه دیم کاران شهرستان بهار جز مناطق محروم محسوب می‌شود و دیگر مناطق شهرستان بهار اعتبار محرومیت زدایی نمی‌گیرند این در حالی است که برخی شهرستان‌ها مانند کبودرآهنگ اعتبار قابل توجهی از محل محرومیت زدایی می‌گیرند و ما از نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درخواست تخصیص اعتبار در اختیار نماینده به شهرستان بهار داریم.

وی بیان داشت: امسال اعتبارات به صورت «پروژه محور» و با محوریت قانون در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برخی دستگاه‌ها بر اساس شاخص‌ها و اعلام «برخورداری»، از اعتبارات متوازن بهره مند نمی‌شوند و تمهیداتی برای این منظور اندیشیده شود و دستگاه‌ها تا جای ممکن و بر اساس شاخص‌ها، از اعتبارات توازن بهره مند شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430723

مهمترین اخبار ایران و جهان: