نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 08:59

برگزاری مراسم‌های عزاداری در ۴۰ بقعه متبرکه چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی و مراسم‌های عزاداری در ۴۰ بقعه متبرکه در محرم ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن امیری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در استان اظهار کرد: اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی و مراسم‌های عزاداری در ۴۰ بقعه متبرکه در محرم ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: فضاسازی و تبلیغات محیطی پیرامون بقعه و سیاهپوش کردن صحن‌ها و شبستان‌های بقاع متبرکه، مراسم تعویض پرچم امامزادگان با بیرق عزای حسینی همزمان با اول ماه محرم، اجرای همایش شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرکه، اجرای ویژه برنامه احلی من العسل «همایش نوجوانان حسینی» در بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های این سازمان بود.

حجت الاسلام امیری اذعان داشت: اجرای مراسم روز تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان در بقاع متبرکه ۵ و ۶ مردادماه، برگزاری اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع متبرکه و برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان مصادف با ۱۲ محرم از جمله دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: ۵ مبلغ از قم به استان اعزام و با ۱۲ تن از مبلغین بومی استان در ایام محرم همکاری داشتند.

حجت الاسلام امیری بیان داشت: حضور دسته‌جات عزاداری، راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و حضور در بقاع به ویژه روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی، استقرار هیأت شاخص در امامزادگان، راه‌اندازی پویش هر خانه یک حسینیه و اجرای سنت روضه‌های خانگی و پخش آنلاین مراسم‌های شاخص از رسانه ملی و استانی و مجازی از دیگر برنامه‌های این طرح محسوب می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400223

مهمترین اخبار ایران و جهان: