نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 10:15

نانوایان استان سمنان آموزش تخصصی خواهند دید

سمنان- استاندار سمنان کیفیت نان تولیدی استان را مطلوب ندانست و گفت: یکی از راهکارهای ارتقای کیفیت نان، آموزش تخصصی نانوایان است که در استان از سوی فنی و حرفه ای اجرا خواهد شد.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به کاهش کیفیت نان و مطالبات مردم استان سمنان در این خصوص از نانوایان، ابراز کرد: بازرسی از نانوایی‌های استان سمنان در اولویت مسئولان استانی و شهرستانی قرار گیرد.

وی افزود: نظارت‌های کیفی و کمی بر نانوایی‌های سراسر استان سمنان باید به گونه‌ای باشد که مردم تأثیر آن را در ارتقای کیفیت نان مشاهده کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه نظارت بر کارخانه آرد دیگر موضوعی است که باید مسئولان ذی صلاح به آن رسیدگی کافی را داشته باشند، تاکید کرد: اگر گندم بی کیفیت به دست نانوایان برسد نمی‌توانند بهترین نان را تولید کنند.

هاشمی با اشاره به ضرورت بحث کنترل رطوبت آرد و نان بیان کرد: در کنار نظارت‌ها باید دوره‌های آموزشی تخصصی برای نانوایان استان برگزار شود و حتی نانوایانی که موفق به گذران این دوره‌ها می‌شوند، کارت مهارت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه کیفیت نان در استان سمنان نسبت به استان‌های همجوار مناسب نیست، گفت: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان نهایتاً ظرف یک ماه باید دوره‌های تخصصی را برای خبازان استان برگزار کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه قیمت نان در سمنان نسبت به استان‌های دیگر کمتر است اما کیفیت را باید ارتقا داد، گفت: هر تغییر در قیمت و عرضه باید با کار کارشناسی صورت گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1422823

مهمترین اخبار ایران و جهان: