نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 15:09

انسان سازی اصلی‌ترین مسئولیت معلمان محسوب می‌شود

گرگان- نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: معلمان در حوزه و دانشگاه وظیفه انسان سازی دارند و این امر اصلی‌ترین مسئولیت آنها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: ایرانیان از قبل و مخصوصاً بعد از اسلام ملتی با اصالت و با هویت بودند، ایران سرزمینی ریشه دار است که باید به آن افتخار کنیم.

امام جمعه گرگان گفت: استکبار جهانی و غربی‌ها در تلاش هستند تا ملت‌های جهان را مردمی با پشتوانه و فرهنگ ناچیز نشان بدهند، در حالی که این رویکرد آنها یک دروغ بزرگ در مقطع تاریخ فعلی جهان است.

وی بیان کرد: ما در کشور ایران اندیشمندان بزرگی همچون ملاصدرا، شیخ صدوق و شیخ مرتضی داشتیم که افتخار این سرزمین تلقی می‌شوند.

نورمفیدی گفت: در ظاهر امر، معلمان در کلاس‌های درس شیمی، فیزیک، فلسفه و یا منطق تدریس می‌کنند اما این مقوله بخش کوچکی از وظایف و مسئولیت‌های مهم آنها تلقی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان اضافه کرد: معلمان در حوزه و دانشگاه وظیفه انسان سازی دارند و این امر اصلی‌ترین مسئولیت آنها محسوب می‌شود، رفتار معلم، اخلاق معلم و اعتقاد معلم باید سازنده باشد.

نور مفیدی به روز کارگر هم اشاره کرد و گفت: برای آنکه بتوانیم به پیشرفت و توسعه برسیم باید همه فرهنگ کار را بپذیریم؛ همه مخترعان مهندسان علما و پزشکان به نوعی کارگر هستند و فقط با فرهنگ کار به اعتلای جامعه دست خواهیم یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190267

مهمترین اخبار ایران و جهان: