نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 18:11

برپایی سفره افطار کرامت رضوی در نقاط مرزی شهرستان تربت‌جام

تربت جام - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت جام از برپایی سفره افطار کرامت رضوی در بیش از 10 نقطه مرزی شهرستان تربت جام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علینقی هاشمی از برپایی سفره کرامت رضوی در بیش از ۱۰ نقطه مرزی شهرستان تربت جام خبر داد و اظهار کرد: در دهه پایانی ماه رمضان در اغلب مساجد اهل سنت مراسم اعتکاف برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در اعتکاف اهل شیعه نیز دو اعتکاف بزرگ در مسجد پیامبر اعظم دانشگاه آزاد و در مسجد امام باقر (ع) برگزار شد، افزود: محفل انس با قرآن با حضور قاریان شهرستانی و استانی در محل مصلی الغدیر با حضور چشمگیر مردم برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت جام با اشاره به اینکه در این مراسم حدود ۷۰۰ نفر از قرآن دوستان گرد هم آمدند و در این فضای معنوی از نوای نورانی قرآن بهره مند شدند، ابراز کرد: به همت آستان قدس رضوی و قرارگاه سعید قاجاریان در بیش از ۱۰ نقطه از نقاط مرزی شهرستان سفره افطاری کرامت رضوی بهن شد.

وی اضافه کرد: در این مراسم مردم میهمان سفره کرامت امام رضا (ع) بودند و سخنرانان به نکاتی از قرآن کریم اشاره کردند و یک قاری شیعه و یک قاری اهل سنت نیز به قرائت قرآن پرداختند.

هاشمی ضمن تقدیر از مجموعه آستان قدس رضوی این جلسات را در ایجاد و تقویت وحدت بین شیعه و سنی و اقشار مختلف تأثیر گذار دانست و گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن کریم است و در بین شب‌های رمضان نیز شب قدر جایگاه ویژه‌ای در نزول قرآن دارد و شب قدر ظرف قرآن کریم است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163467

مهمترین اخبار ایران و جهان: