نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 18:20

تسطیح و رگلاژ بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های اردبیل

اردبیل- معاون راهداری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از هزار کیلومتر از حریم راه‌های اصلی و روستایی در استان اردبیل در یک ماه گذشته تسطیح و رگلاژ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیدین هاشمی بعدازظهر شنبه در بازدید از محور اردبیل - مشگین شهر اظهار کرد: بیش از هزار کیلومتر از حریم راه‌های اصلی و روستایی در استان اردبیل در یک ماه گذشته تسطیح و رگلاژ شده و همچنین هزار و۳۰۰ عدد دپوی خاکی در دماغه‌ها و نقاط پربرخورد استان ایجاد شده است.

وی از خط کشی بیش از ۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبر داد و گفت: همچنین در این مدت اصلاح و رفع ۲۴۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه در محورهای اصلی و فرعی، اصلاح ۳۸ هزار و۵۰۰ متر از شیب شیروانی، ایمن‌سازی ۲۱ عدد از رمپ‌های ورودی و خروجی از فعالیت راهداری استان بوده است.

معاون راهداری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: در یک ماهه گذشته راهداران ۱۳۲ عدد سرعت‌کاه پلاستیکی، آسفالتی و مجازی در راه‌های اصلی و فرعی استان نصب کرده‌اند و ۴۸ عدد از راه‌های دسترسی غیر مجاز در ۱ ماهه گذشته توسط راهداران انسداد شده و ۸۷۰ عدد از تابلوهای انتظامی و اخباری نیز اصلاح و مونتاژ شده است.

هاشمی در جهت آگاهی دهی به رانندگان برای ملزم کردن آن‌ها به رعایت قوانین راهور در جاده به تهیه و نصب ۱۱۵ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در راه‌های استان اشاره کرد و افزود: ۸۶۱ عدد تابلوهای الزامی در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است. وی نصب ۲۹۰ متر حفاظ در پرتگاه‌ها ورفوژمیانی، تهیه و نصب ۲۰۰ عدد بازتاب، ارتقای ۱۰۵ شاخه گاردریل، تعمیر ۲۷۰ شاخه از گاردریل‌های آسیب دیده، شستشوی ۲۱ هزار و۴۰۰ عدد علائم، رنگ آمیزی ۶۱۳ عدد از پایه تابلو و علائم، رنگ آمیزی ۳۳ عدد از پایه روشنایی و چراغ چشمک زن و تهیه و نصب ۳ عدد چراغ‌های چشمک زن و پلیسی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در یک ماهه گذشته برشمرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176323

مهمترین اخبار ایران و جهان: