نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 00:31

فعالیت فرودگاه حلب پس از بمباران رژیم صهیونیستی از سرگرفته شد

وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که فرودگاه حلب پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به فعالیت باز می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت حمل‌ونقل سوریه اعلام کرد که فرودگاه بین‌المللی حلب پس از آسیب‌دیدگی بر اثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی، فعالیت خود را از سر گرفت.

خبرگزاری سانا در این ارتباط نوشت: «فعالیت فرودگاه بین‌المللی حلب از نیمه‌شب گذشته پس از ترمیم خسارات وارده در اثر تجاوزات [اسرائیل] از سر گرفته شد.»

پیش از این وزارت دفاع سوریه در ۲۸ اوت یعنی حدود سه روز پیش اعلام کرده بود که نیروی هوایی اسرائیل حمله موشکی به فرودگاه بین‌المللی حلب انجام داده و این حمله به باند فرودگاه آسیب رسانده است. آسیب دیدگی فرودگاه حلب باعث شد تا همه پروازها به فرودگاه‌های لاذقیه و دمشق هدایت شوند.

فرودگاه حلب در سال جاری بارها مورد هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و این حملات همواره با اعتراض و محکومیت دولت دمشق روبروست.

این نخستین بار نیست که صهیونیست‌ها به صورت تجاوز کارانه‌ای اهدافی در سوریه را هدف قرار می‌دهند.

کمتر از ۱۰ روز پیش نیز، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور موفق شده است بخش‌هایی را در منطقه جنوبی هدف قرار داده و برخی موشک‌هایی شلیک شده توسط ارتش رژیم‌صهیونیستی را ساقط کند.

وی در ادامه افزود: حدود ساعت ۵ صبح دشمن صهیونیستی یک حمله هوایی به وسیله شلیک چند موشک از سوی بلندی‌های اشغالی جولان به سمت مناطق جنوبی سوریه انجام داد.

این منبع تاکید کرد که تجاوز نظامی رژیم‌صهیونیستی به سوریه باعث وارد آمدن خسارات به برخی مناطق شده است. از سوی دیگر در همان زمان نیز ارتش رژیم‌صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای جزئیات تجاوز نظامی به سوریه را شرح داد. در این بیانیه ادعا شده است که ارتش رژیم‌صهیونیستی یک ساختمان نظامی متعلق به ارتش سوریه و سیستم‌های راداری نظامی و مواضع توپخانه ای این کشور را هدف حملات خود قرار داده است.

ارتش رژیم‌صهیونیستی حملات خود را با استفاده از توپخانه و پهپاد علیه خاک سوریه انجام داده است.

این رژیم در توجیه تجاوز نظامی خود به سوریه اعلام کرد که دولت این کشور مسئولیت تمام اقداماتی که از خاک سوریه انجام می‌شود را برعهده دارد و از سمت خاک این کشور چند موشک به سمت بلندی‌های اشغالی جولان شلیک شده است.

حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سوریه تا کنون با اعتراضات زیادی از سوی دولت بشار اسد در دمشق روبرو شده، اما به نظر می‌رسد که مقامات تل آویو حاضر به پذیرش هشدارها نیستند و همچنان به بمباران مواضعی در سوریه ادامه می‌دهند.

با وجود تکرار تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه تا کنون سازمان ملل و شورای امنیت اقدامی جهت توقف این اقدامات تجاوزکارانه انجام نداده‌اند.

پیشتر، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه در سخنرانی در مجلس این کشور گفته بود: اسرائیل با متحدانش یعنی آمریکا، غرب استعمارگر و رژیم ترکیه حامی تروریسم در منطقه بوده و خواهد ماند و از انجام هر گونه تجاوز به منظور تضمین تداوم گروه‌های تروریستی و جلوگیری از فروپاشی آنها دریغ نخواهد کرد و تجاوزات اخیر به خاک سوریه نیز در همین چارچوب قابل تفسیر است که نشان از محاسبات اشتباه و احمقانه تل آویو دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476123

مهمترین اخبار ایران و جهان: