نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 04:12

کی‌یف: روسیه 420 هزار نظامی در اوکراین دارد

مقام بلند پایه نظامی ارتش اوکراین اظهار داشت که بیش از صدها هزار نظامی روسیه در مناطق تحت تصرف روسیه در اوکراین حضور دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام بلند پایه نظامی ارتش اوکراین روز یکشنبه اظهار داشت که بیش از صدهاهزار نظامی روسیه در میادین نبرد حضور دارند.

به گزارش وبگاه «کی‌یف ایندیپندنت»، «وادیم اسکیبیتسکی» معاون رکن اطلاعات نظامی اوکراین گفت که بیش از ۴۲۰۰۰۰ نظامی روس در سراسر بخش‌های تحت  کنترل روسیه در اوکراین مستقر هستند.

اسکیبیتسکی در سخنرانی در نشست سالانه «راهبرد اروپایی یالتا» که در«کی‌یف» برگزار شد، گفت که این برآورد شامل گارد ملی روسیه و همچنین برخی ساختارهای دیگر مانند نیروهای امنیتی روسیه نیست روسیه همچنان بخش‌هایی از «خرسون»، «زاپوریژژیا»، «دونتسک» و «لوهانسک» را در تصرف خود دارد.

«ایلیا یولاش»، سخنگوی ارتش اوکراین نیز پیشتر گفته بود  که روسیه ۱۰۰ هزار نظامی را در خط مقدم شمال شرقی، در امتداد «لوهانسک» مستقر کرده است.

 

اوکراین در ۲ ماه اول ضد حمله خود  علیه روسیه متحمل خسارات هولناکی شده و بیش از ۴۳۰۰۰ نظامی را در ازای چند کیلومتر مربع زمین در خط مقدم قربانی کرد. اینک اوکراین  تاکتیک‌های غربی را مقصر می‌داند که باعث شد کاروان‌های زرهی بزرگ این کشو بدون پشتیبانی هوایی از میان میادین مین عبور کنند. این عدم موفقیت باعث اختلاف نظر در ارتش اوکراین شد و برخی  طرفدار استفاده ازیگان‌های توپخانه از راه دور شدند.

ارتش روسیه عملیات ویژه نظامی خود را که از سال پیش آغاز کرده همچنان به پیش می‌برد. طی این عملیات چهار منطقه دونتسک،‌ لوهانسک، زاپوروژیا و خرسون آزاد شده و به روسیه ملحق شده‌اند. تحلیلگران بر این باورند که پیچیدگی میادین مین روسیه نظامیان اوکراینی را مجبور کرده تصمیم دشواری اتخاذ کنند و تانک‌های ساخت غرب خود را رها کرده و پیاده پیشروی کنند.

مقام‌های نظامی آلمان طی روزهای اخیر نگرانی شدید خود را از احتمال فروپاشی ارتش اوکراین ابراز داشته‌اند.

نشریه «برلینر زیتونگ» در گزارشی نوشت که توانایی‌های نظامی نیروهای مسلح اوکراینی هر روز و در شهرهای مختلف و زیر ضربان نظامی روسیه در حال تحلیل رفتن است. این نشریه افزود که کارشناسان نظامی در آلمان زنگ خطر را به صدا در آورده و از آینده و سرنوشت تاسف بار نظامیان اوکراینی ابراز نگرانی کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده  که ارتش اوکراین متحمل تلفاتی شده که امکان جبران کردن آن وجود ندارد حال آنکه روسیه هنوز از تمام قوای نظامی خود استفاده نکرده است. 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493823

مهمترین اخبار ایران و جهان: