نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 10:20

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت: زمان برقراری عمره مشخص نیست+فیلم

با برقراری روابط سیاسی ایران و عربستان، بسیاری منتظر آغاز سفرها به سرزمین وحی برای انجام عمره مفرده هستند. نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت اما می‌گوید: زمان ازسرگیری ‌ها اعزام‌ها مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با برقراری روابط ایران و عربستان و راه‌اندازی سفارت ایران در عربستان پس از هفت سال، امیدها برای ازسرگیری عمره مفرده قوت گرفت.

مسؤولان وزارت امور خارجه هم نسبت به برقراری عمره مفرده ابراز امیدواری کرده و مذاکراتی با طرف سعودی در این رابطه انجام شد.

همچنین طرف سعودی از پذیرش عمره‌گزاران ایرانی استقبال کرد. حتی برخی از مسؤولان کشورمان تابستان امسال و برخی دیگر بعد از ماه صفر را زمان ازسرگیری عمره مفرده عنوان کرده‌اند.

حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه مقدمات کار برای برقراری عمره مفرده در حال انجام است، می‌گوید: پس از نهایی شدن، نتایج آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی درباره زمان ازسرگیری اعزام زائران به سرزمین وحی می‌افزاید: چون بعد از سال‌ها روابط برقرار شده و هنوز سفرای دو کشور مستقر نشده‌اند، نمی‌توانیم پیش‌بینی دقیقی درباره زمان ازسرگیری عمره داشته باشیم.

 

 

حدود ۶ میلیون ایرانی در نوبت تشرف به عمره مفرده هستند و از اواخر سال ۹۳ دیگر فیش عمره فروخته نشد و از نوروز ۹۴ هم عمره مفرده به دلیل تعرض به ۲ نوجوان ایرانی در فرودگاه جده متوقف شد.

به گزارش فارس، مسؤولان حوزه زیارتی کشورمان آمادگی اعزام زائران به عمره مفرده را دارند که البته برای ازسرگیری این اعزام‌ها، دولت که به سفرهای زیارتی ارزان و آسان اشاره داشته است، باید حمایت بیشتری نسبت به این امر داشته باشد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1479667

مهمترین اخبار ایران و جهان: