نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 12:20

مردم بروجن نسبت به مجموعه تالابی شهرستان خود حساس باشند

شهرکرد_رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردم برای حفاظت از تالاب‌ها گفت: مردم بروجن نسبت به مجموعه تالابی خود حساس باشند.

علی سلاجقه صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از تالاب گندمان در شهرستان بروجن اظهار کرد: بروجن یکی از شهرستان‌های تالابی در کشور است و ظرفیت بالایی در گردشگری، ایجاد معیشت‌های جایگزین و پایدار و… دارد.

وی تصریح کرد: تالاب گندمان در منطقه زیست کره واقع شده است و با مساحتی بالغ‌بر ۱ هزار هکتار از لحاظ تنوع زیستی بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: بارندگی‌های سال گذشته در این استان سبب شده تالاب‌ها در شرایط ایده‌آلی قرار گیرند، تالاب گندمان پوشش گیاهی و تنوع پرندگان بالایی دارد و بیش از ۳۰۰ گونه پرنده در آن حضور دارند.

سلاجقه تاکید کرد: تالاب گندمان به‌عنوان مخزن تأمین‌کننده آب پایین‌دست مورد استفاده قرار دارد و مردم برای حفاظت از آن پای کار آمده‌اند.

وی با اشاره به افتتاح برج پرنده‌نگری افزود: پایش بر خط این مجموعه نصب شده است و ما با حفظ هارمونی طبیعت برای ایجاد مسیرهای دسترسی کمک خواهیم کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردم برای حفاظت از تالاب‌ها در سرمایه‌گذاری‌های طرح جامع یادآور شد: مردم بروجن نسبت به مجموعه تالابی خود حساس باشند و ما هم تسهیلاتی برای حفظ آن‌ها در حد ملی و بین‌المللی، پرداخت می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465923

مهمترین اخبار ایران و جهان: