نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 16:57

دولت به کشاورزان خسارت دیده مشگین‌شهر وام کم‌بهره پرداخت کند

مشگین‌شهر-امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: دولت به کشاورزان خسارت دیده شهرستان وام کم‌بهره پرداخت کند تا بخشی از خسارت‌های کشاورزان جبران شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشگین‌شهر اظهار کرد: سیل خسارت‌هایی که به کشاورزان و باغداران وارد کرد خسارت فوق‌العاده سنگین است باید مسئولین با تلاش و پیگیری نسبت به پرداخت خسارت به موقع به کشاورزان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان در این ایام در مصیبت هستند و حدالامکان بانک‌ها وام کم بهره بدهند، ادامه داد: دفتر مقام معظم رهبری پیگیر این قضیه هست تا بخشی از مشکلات و خسارت کشاورزان تأمین شود.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به حضور نزدیک به ۲۰ تا ۲۲ میلیون نفر مسلمان در حماسه بزرگ اربعین افزود: مسلمانان از هر نژاد و زبان و فرهنگ در بزرگترین راهپیمایی جهان حضور یافتند و عشق و معرفت و محبت خود را نسبت به امام حسین (ع) اعلام کردند.

حجت الاسلام باوقار خاطرنشان کرد: نزدیک ۴ میلیون از ایرانیان در راهپیمایی کربلا شرکت کردند دشمنان بی امان بمباران می‌کردند که عاشورا و اربعین را کم رنگ کنند ولی باز هم ناکام ماندند و پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی حرم است که اگر این حرم بماند دیگر حرم‌ها می‌ماند و اگر از بین رود حرمی باقی نمی‌ماند نه حرم ابراهیمی نه حرم محمدی، ادامه داد: دین بدون تقوا و بدون پارسایی حفظ نمی‌شود و خودسازی قبل از جامعه‌سازی باید باشد.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر در پایان افزود: متأسفانه در کشور فرانسه شاهد شدیم وزارت آموزش فرانسه اعلام کرد پوشیدن عبا برای دانش آموزان دختر ممنوع است در حالی که شعار از آزادی می‌دادند، سال ۲۰۰۴ روسری و مقنعه ممنوع شد، در سال ۲۰۱۰ پوشیدن نقاب ممنوع شد و در سال ۲۰۱۷ مساجد باید تحت کنترل باشد و امسال هم پوشیدن عبا را ممنوع کردند آیا دلیلی واضح‌تر از این برای دوگانگی در رفتار و نقض حقوق بشر برای مدعیان آزادی و حقوق بشر در اروپا متصور است؟

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490123

مهمترین اخبار ایران و جهان: